Ga naar inhoud

Ambiguous foutmelding in MS SQL (server 7) Query


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een leuke SQL Query gemaakt, die de volgende foutmelding geeft. "Ambiguous Column name OrderNr" Ik heb een bestaande SQL Query die wel gewoon werkt uitgebreid. Dit is de oorspronkelijke SQL die wel goed werkt: SELECT tblOrder.OrderNr, tblOrder.KlantNr, tblOrder.Datum, tblKlant.Bedrijfsnaam, tblFeedback.fdbAfhandelingCorrect FROM tblOrder, tblKlant, tblFeedback WHERE tblOrder.OrderNr = tblFeedback.fdbOrderNr AND tblOrder.KlantNr = tblKlant.Klantnr AND tblOrder.OrderNr in (SELECT OrderNr FROM tblOrderItems WHERE ProductNr in (SELECT ProductNr FROM tblProduct WHERE PartnerNr in (SELECT PartnerNr FROM tblPartner WHERE Username = @Username ) ) ) ORDER BY OrderNr DESC Als ik hem uitbreid met de laatste twee SELECT velden uit een andere tabel dan krijg ik de foutmelding. Dit is de SQL Query die fout gaat. SELECT tblOrder.OrderNr, tblOrder.KlantNr, tblOrder.Datum, tblKlant.Bedrijfsnaam, tblFeedback.fdbAfhandelingCorrect, tblOrderItems.BeginDatum, tblOrderItems.EindDatum FROM tblOrder, tblKlant, tblFeedback, tblOrderItems WHERE tblOrder.OrderNr = tblOrderItems.OrderNr AND tblOrder.OrderNr = tblFeedback.fdbOrderNr AND tblOrder.KlantNr = tblKlant.Klantnr AND tblOrder.OrderNr in (SELECT OrderNr FROM tblOrderItems WHERE ProductNr in (SELECT ProductNr FROM tblProduct WHERE PartnerNr in (SELECT PartnerNr FROM tblPartner WHERE Username = @Username ) ) ) ORDER BY OrderNr DESC @Username is een variable voor gebruik in een stored procedure. Dit werkt gewoon. In totaal maak ik dus gebruik van 5 tabellen. tblOrder (Hier worden de algemene order gegevens in opgeslagen.) tblOrderItems (Hier worden de verschillende producten uit de winkelwagen opgeslagen) tblKlant (Klantgegevens) tblPartner (De Partnergegevens. In deze query mag alleen de partner (herkenbaar aan zijn Username) zijn eigen orders inzien.) tblFeedback (Hier geeft de partner feedback over zijn eigen orders. Is de order goed afgeleverd.) Wie weet hoe ik de query werkend kan maken? Alvast bedankt ! Grtz Elja
Link naar reactie
Kennelijk heb je meerdere tabellen die OrderNr bevatten, vandaar de foutmelding. (Ambiguous = dubbelzinnig/meerduidig) Probeer ... (SELECT OrderNr FROM tblOrderItems ... een te vervangen door ... (SELECT tblOrderItems.OrderNr FROM tblOrderItems ... Overigens is de query te optimaliseren door die 'in' statements te vervangen door wat inner/outer joins, maar dat gaat me nu even te ver :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Financial op 2002-02-14 17:11 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...