Ga naar inhoud

Header- en footertekst bij het afdrukken verbergen


anoniem

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, Bedankt voor je reactie, Bigfoot. Als dat zo zou zijn hebben we beiden een probleem. In mijn geval zeker; het betreft namelijk het afdrukken van facturen voor klanten en voor zo'n lelijke header/footer is natuurlijk geen plaats. Wachten dus op verdere reacties en als laatste 'redmiddel': het weekend! :wink: Success! Djurre Adema GoMotion http://www.gomotion.nl
Link naar reactie
Misschien kun je je facturen in een ander formaat aanbieden. Word document, pdf, oid.. ? Eventueel kun je kijken wat de mogelijkheden van een gegeneerd alternatief document zijn, want het zal vast wel zo zijn dat de factuur automatisch aangemaakt moet worden.. :smile: In ASP of PHP kun je een bestand wegschrijven die je vervolgens ter download aanbied. Als je dit bestand dan de opmaak van bijvoorbeeld Rich Text of zelf HTML meegeeft met een .doc extensie ? Elja
Link naar reactie
Hallo Elja, Tevens bedankt voor de snelle reactie; Inderdaad, het moet allemaal automatisch gegenereerd worden. Ik denk dat de eerste optie dan ook vrij lastig wordt. Wellicht dat het makkelijker is om de gegevens, zoals in je voorstel, te converteren naar .rtf of .doc. Nu nog even 'uitvogelen' hoe dit te doen is. Het is, zoals mijn baas altijd zegt; geen probleem, maar een UITDAGING! :wink: suggesties? Djurre Adema GoMotion http://www.gomotion.nl ''k ben 'n inspirator!' :wink:
Link naar reactie
Ik weet niet in welke taal je bezig bent, maar in asp kun je zo bijvoorbeeld een bestand wegschrijven: [code:1:26fb65493e] <% Const fsoForWriting = 2 'Dim objFSO Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") 'Open the text file Dim objTextStream Dim sPath sPath = Server.MapPath("") & "downloadfactuur.doc" 'response.write(sPath) Set objTextStream = objFSO.OpenTextFile(sPath, fsoForWriting, True) 'Display the contents of the text file objTextStream.WriteLine "test tekst" 'Close the file and clean up objTextStream.Close Set objTextStream = Nothing Set objFSO = Nothing %> [/code:1:26fb65493e] Vergeet dan niet dat je ook schrijfrechten moet hebben in de directory waar je het bestand wegschrijft. Op dezelfde pagina waar je de factuur dan aanmaakt moet je dus een link laten zien naar 'download/factuur.doc'. Overigens is het waarschijnlijk slim om de bestandsnaam elke keer opnieuw te laten generenen. Je wil natuurlijk niet dat wanneer er twee bezoekers tegerlijkertijd online bezig zijn, dezelfde factuur krijgen. Volgens mij moet het niet zo heel moeilijk zijn om te maken. Succes Elja
Link naar reactie
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=72 Werkt alleen onder Windows. En je zal Word wel geïnstalleerd moeten hebben denk ik. [edit]En we weten nu wel hoe je heet en waar je werkt, dat hoeft echt niet onder iedere post.[/edit] _________________ Wiep Corbier: Ik heb even gechecked wat je zei Bill en je hebt gelijk (en maak hier a.u.b. geen sig van!). [ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-02-13 11:41 ]
Link naar reactie
Nope, sorry.. Ik heb nog nooit een regel php geprogrammeerd. :smile: Maar er zullen ongetwijfeld genoeg voorbeelden te vinden zijn op het net. Of anders wel wat forummers die wel thuis zijn in php. In php moet hetzelfde idee in elk geval ook prima uit te voeren zijn. Ohja, denk ik nu aan: misschien moet je ook op een of andere manier kijken of je de bestanden na download kunt verwijderen. Een volgende bezoeker mag natuurlijk geen inkijk hebben in de factuur van een ander. Random-gegenereerde bestandsnamen maken dit natuurlijk al moeilijker, maar als er op een gegeven moment 10.000 facturen in de directory staan wordt de kans op een goede gok natuurlijk steeds groter. Elja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...