Ga naar inhoud

Zoeken in meerdere tabellen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met een zoekmachine voor op mn site te maken met ASP. Nu heb ik alle gegevens in 1 database gestopt, maar wel in verschillende tabellen, omdat ik bepaalde tabellen nodig heb voor allerlei andere directories. Hoe maak ik nu een zoekmachine met ASP waarbij het mogelijk is om in bijna alle tabellen in de database te gebruiken? MVG, Rick uit Enkhuizen
Link naar reactie
Als er geen relatie is tussen de tabellen dan heeft een join niet zoveel zin. Afhankelijk van wat je database ondersteund (en wat toepasbaar is op je datamodel) kan je het volgende doen: - gebruik UNION, - maak een stored procedure die alle queries uitvoert (bijv. inserten in temptable en deze als result teruggeven), - meerdere queries uitvoeren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Annie heeft gelijk als je geen relaties legt tussen je tabellen heeft dat niet zoveel zin om een INNER JOIN op te zetten. Regel dus eerst je relaties tussen je tabellen. Vervolgens kun je een SQL statement opbouwen die lijkt op: SELECT * FROM tblUser U INNER JOIN tblPassword P ON U.UserId = P.UserId Je kunt eventueel hier ook nog een WHERE statement aan toevoegen. TIP: Probeer deze statement eerst in ACCESS door een nieuwe querie te maken, vervolgens de SQL te plakken en daarna op het uitroepteken drukken. Als je SQL goed is zul je de gereturnde records zien. Happy programming!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...