Ga naar inhoud

[PHP] Mail probleem met reply!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ten eerste: <option value="18emailadressen@boeien.nl" selected>Geheel Boeien</option> Gebruik ik onder andere in mijn php-mailform. Alles werkt al geruime tijd als een zonnetje, enkel is mij vandaag een probleem ter ore gekomen. Wanneer men een bericht stuurt naar alle 18leden via bovenstaande optie, dan ontvangt inderdaad iedereen het bericht. So far so good. Echter: als men in de source van het bericht gaat kijken via het emailprogramma van de ontvanger, komen er slechts een 13 email-adressen in te staan. Dus wanneer een ontvanger wil reply-en op het bewuste mailtje, komt het niet bij iedereen aan. Ik tast hierover in het duister, iemand een id?
Link naar reactie
Grappig... :grin: Maar wat ik dus bedoelde is de PHP code, in dit geval dus van email.php3. Aangezien alle 18 adressen een mail ontvangen is er niets mis met het formulier. De gegevens zijn dan immers al verwerkt door het script. Ergens in het script staat wellicht een foutje. Kan je die code plaatsen? En dan tussen [code:1:96dd66f897] en [/code:1:96dd66f897]? Let er wel even op om evt. gevoelige informatie eerst te verwijderen voordat je het post. - Basje.
Link naar reactie
<?php $formsent = mail("$recipient", "$subject van $realname", "Dit bericht is gestuurd vanaf http://www.boeien.nl door: $realnamern Antwoord niet rechtstreeks op dit bericht! Email Adres: $emailrnBericht:rnrn$comments","From: $realname <$email>"); if($formsent == 1) { print("<P>Bedankt $realname. Uw email is verstuurd!<P>"); } else print("Sorry, de mail is niet verzonden. Probeer het anders nog een keer. Misschien bent u wel iets vergeten in te vullen."); ?>
Link naar reactie
Ok, ik denk dat ik het weet... Het was toch goed dat ik even de code van je formulier heb gezien, want daar ligt toch het probleem. Je geeft nu namelijk alle adressen in één keer door aan $recepient. Als je het nou stuk voor stuk doet en achter elk adres een newline "n" zet, misschien werkt het dan. En waarom dit: Antwoord niet rechtstreeks op dit bericht! Je kan evt. een extra mailheader toevoegen met "Reply-To: <$adres>n"; - Basje.
Link naar reactie
[quote:90229ca25a] Het was toch goed dat ik even de code van je formulier heb gezien, want daar ligt toch het probleem. Je geeft nu namelijk alle adressen in één keer door aan $recepient. Als je het nou stuk voor stuk doet en achter elk adres een newline "n" zet, misschien werkt het dan. [/quote:90229ca25a] you lost me there... [quote:90229ca25a] En waarom dit: Antwoord niet rechtstreeks op dit bericht! [/quote:90229ca25a] dit was pas vanaf vandaag, vanwege het net ontdekte probleem :smile: [quote:90229ca25a] Je kan evt. een extra mailheader toevoegen met "Reply-To: <$adres>n"; [/quote:90229ca25a] waar precies, en wat haal ik weg?
Link naar reactie
[quote:6b6e75bb3e] Op 06-02-2002 13:37, schreef Biesterbos: [b:6b6e75bb3e]you lost me there...[/b:6b6e75bb3e][/quote:6b6e75bb3e]Vergeet dat, het werkt niet. Ik heb het net pas getest... :wink: [quote:6b6e75bb3e] [b:6b6e75bb3e]dit was pas vanaf vandaag, vanwege het net ontdekte probleem :smile:[/b:6b6e75bb3e] [/quote:6b6e75bb3e] Ok, dan snap ik dat nu ook. [quote:6b6e75bb3e] [b:6b6e75bb3e]waar precies, en wat haal ik weg?[/b:6b6e75bb3e] [/quote:6b6e75bb3e] Waar nu staat "From: $realname <$email>". Als je daar $mailheaders zet, en van mailheaders maak je [code:1:6b6e75bb3e] $mailheaders = "From: $realname <$email>n"; $mailheaders .= "To: naam1 <ontvanger1>n"; etc... [/code:1:6b6e75bb3e] Dan werkt het wel. Je moet alleen wel één ontvanger in de recipient houden... Snappie? En dat van die mailetiquette: goed idee. :wink: - Basje. _________________ [i:6b6e75bb3e]When all else fails, read the manual.[/i:6b6e75bb3e] [ Dit Bericht is bewerkt door: BasHamar op 2002-02-06 13:56 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...