Ga naar inhoud

Fotoalbum in Java


anoniem

Aanbevolen berichten

ff in't kort: je gooit de klasse definitie in een bestand, deze geef je de naam v/d klasse mee (HoofdLetterGevoelig!) met de extensie java heet je klasse bijv. MyClass dan komt dit in het bestand MyClass.java type (onder windows) in een dos-prompt, nadat je naar de juiste dir bent genavigeerd: [code:1:43bbcb38f6]javac MyClass.java[/code:1:43bbcb38f6] indien jdk1.xbin in je path zit anders roep je javac via het volledige pad aan bijv. [code:1:43bbcb38f6]C:jdk1.xbinjavac MyClass.java[/code:1:43bbcb38f6] en je krijgt d'r een bestand MyClass.class bij in die dir. en als de klasse MyClass *toevallig* Applet/JApplet als basis had kun je deze ook nog 's vanuit een html-bestand aanroepen. duidelijker? [edit]wat duidelijker gemaakt (hoop ik) [ Dit Bericht is bewerkt door: cim op 2002-02-05 23:46 ]
Link naar reactie
Bedankt voor de betere uitleg. Alleen java zal ik toch niet gaan snappen :sad: cim : zou je misschien een fotoalbum met een paar foto's van mijn site willen halen en die dan maken zoals ze dat bedoelen in ComputerTotaal "fotoalbum maken in Java" zodat ik een voorbeeld heb voor de rest van mijn fotoalbums? Mijn site is: http://k3.pcknowledge.nl Je moet dan kijken onder de koppeling "fotoalbum" Alvast heel erg bedankt.
Link naar reactie
ja, java (of welke andere prog-taal ook) zul je niet zo snel leren zonder goede documentatie. komt bij dat java ook nog eens (bijna zuiver) het oo-paradigma volgt: komt d'r dus op neer dat je ook nog 's obj.orientatie zult moeten snappen (en weten te waarderen) kortom één artikeltje in de c!t is wel leuk als opstapje maar... wat betreft je 2e vraag, de code op de c!t-site klopt toch? wel ff al die 'script:'-jes aan het begin van de regels weghalen en opletten bij de for-lus in init() hier moet in de evaluatie/conditie dus een <= staan en niet [=
Link naar reactie
  • 1 maand later...
De vraag van Pieter gaat over het artikel in Computer!Totaal, nr.2 2002, vanaf pagina 90. Dit artikel is bedoeld (volgens de inleiding in het artikel) om onervaren programmeurs kennis te laten maken met Java. Ik vind het niet zo gek dat Pieter er niet uit komt en namelijk om het volgende: [list:8bfa57f533] [*:8bfa57f533] Er zijn te weinig aanwijzingen voor de installatie van de Java 2 Software Development Kit. (Ik mis een vermelding dat het PATH handmatig moet worden aangepast, of een verwijzing naar http://java.sun.com/j2se/1.3/install.html) [*:8bfa57f533] Er zijn te weinig aanwijzingen voor het opslaan in bestanden van de Java-code en HTML-pagina. (Er wordt niet gewezen op het belang van hoofdletters/kleine letters en op het belang van de naamgeving van het JAVA-script. Tevens zou het handig zijn geweest als ze al een voorbeeldnaam hadden gegeven voor de HTML-pagina) [*:8bfa57f533] Er zijn te weinig aanwijzingen over hoe je het fotoalbum op je website zet. (Er wordt niet aangegeven welke bestanden er moeten worden overgezet) [*:8bfa57f533] Er staan een aantal fouten in het script op http://www.computertotaal.nl/internet/cursus/fotoalbum/index.phtml 4e regel: het woord "import" is half weggevallen. 12e regel: [code:1:8bfa57f533]for (i=1; i [=10; i++)[/code:1:8bfa57f533] moet zijn [code:1:8bfa57f533]for (i=1; i <= 10; i++)[/code:1:8bfa57f533] De tekst "script:" moet overal weg. [/list:u:8bfa57f533] Opmerking: In het artikel in Computer!Totaal staat: [quote:8bfa57f533]Op de website van Computer!Totaal kunt u een uitgebreide versie van het fotoalbum vinden, waaraan een aantal extra functies is toegevoegd.[/quote:8bfa57f533] Er is echter niets uitgebreid of aan toegevoegd.. Een en ander is al aangegeven door cim, maar ik wilde graag even mijn ei kwijt. In januari 2002 stuurde ik deze kritiek al naar website@computertotaal.nl en naar redactie@computertotaal.nl, maar tot op heden heb ik geen reactie vernomen, noch is de website met het foutieve script aangepast. Groetjes, Kater [ Dit bericht is bewerkt door: Kater op 2002-04-01 23:08 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Kater op 2002-04-01 23:09 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Kater op 2002-04-01 23:10 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...