Ga naar inhoud

Aantal dagen tellen en terugtellen naar een bepaalde dag


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een scripje wat het aantal dagen telt vanaf een bepaalde dag en wat terug kan tellen naar een bepaalde dag. PHP is mogelijk, maar ik neem aan dat het ook wel met JavaScript kan. Waarschijnlijk zul je op hotscripts.com wel wat kunnen vinden, maar ik weet eigenlijk niet waar ik op moet zoeken. Wie helpt? Bij voorbaat dankt.
Link naar reactie
[code:1:54be44688b] <?php ///////////////////////////////////////////////////////// // // Author : Andrew Heebner // Filename : countd.inc // Protected under GNU & GPL // ///////////////////////////////////////////////////////// // User Variables ///////////////////////////////////////////////////////// $towhen = "06-22-2001"; // date of event, use a ".", "-", or "/" to seperate date (must be in format of MM-DD-YYYY) $desc = "de laatste schooldag!"; // description of event $usebold = "no"; // use bold dialog (yes or no) $timezone = "GMT"; // server timezone; use GMT for general timing $fontf = "Verdana"; // font face $fonts = "1"; // font size ///////////////////////////////////////////////////////// // Nothing needs to be changed below ///////////////////////////////////////////////////////// $when = split("[/.-]", $towhen); $cur = date("m/d/Y"); $ver = "v1.1a"; $date = mktime(0,0,0,$when[0],$when[1],$when[2]); $now = time(); $diff = $date - $now; $days = floor($diff / (60 * 60 * 24)); if ($usebold == "yes") { $bolda = "<b>"; $boldb = "</b>"; } else { $bolda = ""; $boldb = ""; } print("<center><font face="$fontf" size="$fonts">n"); if ($days > 0) { print("$bolda".($days+1)." dagen tot $desc"."$boldbn"); } elseif ($days == 0) { print("$bolda"."morgen is $desc"."$boldbn"); } elseif ($days <= 0) { print ("$bolda"."Het is vandaag $desc!"."$boldbn"); } elseif ($days < 0) { print("<b>het is voorbij de afteldatum<b>n"); } ?> [/code:1:54be44688b] deze is simpel en werkt... succes! t.
Link naar reactie
Zenks doeds! Kunnen die ook vooruit tellen? Edit: kan zeker wel door iets te doen met <0 of zo? Edit2: kheb ff $now en $date omgedraaid. Werkt prrrrrima. Bedankt nogmaals. Edit3: kennen jullie soms ook nog een script wat dat aantal dagen ook kan omrekenen in uren, minuten, seconden, enz? [ Dit Bericht is bewerkt door: SurfDude op 2002-02-02 21:45 ]
Link naar reactie
[quote:44270fdc94] Op 02-02-2002 22:44, schreef Annie: [quote:44270fdc94] Op 02-02-2002 21:19, schreef SurfDude: Edit3: kennen jullie soms ook nog een script wat dat aantal dagen ook kan omrekenen in uren, minuten, seconden, enz? [/quote:44270fdc94] Wat dacht je ervan om even zelf te gaan rekenen. Dit is nu niet wat je zegt "hogere school wiskunde". [/quote:44270fdc94] Je hebt gelijk, ik heb het al gemaakt. Deze mag op slot wat mij betreft. Bedankt voor jullie moeite!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...