Ga naar inhoud

Kan dit of kan dit niet....


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem. Graag zou ik dit mbv van java of javascript oplossen.(Ik weet nl niet of ik op de server van mijn provider php of asp oid kan/mag gebruiken) Bij het klikken op een url in window 1 wil ik dat er een nieuw window wordt geopend en ik wil vanuit window1 een aantal parameters meesturen die gebruikt worden tijdens het openen van window 2. Is dit mogelijk, zo ja hoe? Een tweede vraag die hiermee samenhangt kan ik bijv. mbv onclick parameters uit een textfile lezen? Ik laat me verrassen!
Link naar reactie
Vraag 1: Ja Vraag 2: Nee Een simpel voorbeeld voor vraag 1: ================================== test.html: ---------- <html> <body> <a href="#" onClick="window.open('test2.html?optiea=1&optieb=2')">Test</a> </body> </html> ----------- test2.html ----------- <html> <body> <script language="JavaScript"> <!-- document.write ("De url is: " + location.href); --> </script> </body> </html> ------------------- Wat gebeurt er in test.html? Heb even een simpele link naar het bestand zelf gemaakt. Als je erop klikt wordt een nieuw venster geopend (waarin je met bepaalde opties nog de grootte, wel/geen werkbalken en zo kan instellen) met test2.html. Alle opties die ik mee wil geven staan achter het vraagteken en zijn gescheiden door een &. Er zijn dus twee opties: optiea = 1 en optieb = 2. In test2.html wordt de url getoond (location.href). Daar zie je dus die opties weer die je hebt meegegeven. Met een paar stringfuncties kun je die opties eruit halen en verder gebruiken. Hopelijk is 't een beetje duidelijk. Suc6. [ Dit Bericht is bewerkt door: Bigfoot op 2002-01-31 22:15 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...