Ga naar inhoud

Templates, Tabellen en views


anoniem

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om binnen ASP gebruik te maken van templates zodat ik heel simpel de lay-out van de pagina kan veranderen en hoe doe ik dat m.b.v. een database? Mijn tweede vraag: Hoe kan ik binnen asp door middel van een klik op een knop een extra kolom invoegen in een tabel en er inhoud in zetten. Bijv : Naam adres en na de klik verschijnt er een kolom met Telefoonnummer Korte laatste vraag: wat is de handigste manier om aan een administrator toegang te geven aan een asppagina met gegevens van 1000 personen. Alle namen onder elkaar en de mogelijkheid om ze te wissen/wijzigen lijkt me onhandig. Alvast bedankt!! Groeten!
Link naar reactie
1 het gebruik van templates voor een layout staat geheel los van ASP, dus waarom zou het niet kunnen? Wellicht moet je deze vraag wat meer toelichten, ook ivm die database 2 even aangenomen dat je hier ook de data uit een base haalt, zul je toch de pagina moeten herladen om meer gegevens te tonen. Het netste is om bij het opnieuw laden pas de nieuwe gegevens op te vragen; ipv eerst alle gegevens op te vragen en bij de reload alleen de HTMLlayout veranderen. Dan krijg je altijd de meest recente data te zien 3 wellicht kan je een 1e selectiepagina maken waar je de 1e letter van de achternaam kiest. Met zoveel data wordt het nooit overzichtelijk op 1 pagina. Of je zet wel alle namen op 1 pagina, maar dan met ANCHOR tags oid gesorteerd op 1e letter achternaam het is maar een idee
Link naar reactie
Als je voor een site een reeks pagina's wilt maken in dezelfde stijl, dan betekent dat dat je een stuk html op meerdere plaatsen wilt gebruiken. Als je aan de stijl gaat rommelen, wil je dat niet in alle pagina's doorvoeren, dus sla je dat stuk html op 1 plaats op en verwijs je in je pagina's naar daar waar je hebt opgeslagen. Dat opslaan doe je in een bestand of in een database (memo-veld). Bestand: Je verwijst in je pagina dmv een include: <!--#INCLUDE FILE="header.asp"--> En met een FilesystemObject kun je het bestand inlezen en in een textarea laten bewerken. Database: Als je toch al een dbase gebruikt dan kun je wat makkelijker gegevens op en neer schrijven dan naar een bestand, maar je ziet hierboven het voordeel van een bestand: je kan ook een ander script invoegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...