Ga naar inhoud

Rekenen met het datum type in ASP!?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een website met database (MS ACCESS 2000) en gebruik ASP (VBscript) met SQL om deze te benaderen. Nu wil ik in mijn SQL statement een timestamp <jjjj-mm-dd hh:mm:ss> uit de database vergelijken met de datum en tijd van nu min 30 dagen. Dus: "... WHERE artDatum > DatumTijd_30Terug" (en DatumTijd_30Terug al van te voren gedefinieerd is.) Kan iemand mij hierbij helpen? Alle hulp is welkom!
Link naar reactie
[quote:ca651f8f49]WHERE artDatum > Now - 30[/quote:ca651f8f49] Volgens mij wordt het dan: WHERE artDatum > Now() - 30. Of zijn de haakjes niet verplicht? [quote:ca651f8f49]Of DateDiff() [/quote:ca651f8f49] Daar wil ik wel meer over weten... [quote:ca651f8f49]btw. datums zet je in access tussen #-jes. [/quote:ca651f8f49] In een SQL statement toch niet? [quote:ca651f8f49]ik zou eerst een variabele gebruiken die die datum uitrekent bijv.: dteNieuweDatum = DateAdd("d", -30, Now)[/quote:ca651f8f49] Dat ga ik meteen proberen!! [quote:ca651f8f49]vervolgens gebruik je dan in je SQL: "... WHERE artDatum>#" & dteNieuweDatum & "#;" zoiets? [/quote:ca651f8f49] Volgens mij zijn die # niet nodig.. Maar ik zal het zowel met als zonder #-jes uit proberen. Bedankt voor alle info en tips! :smile: Arnout
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...