Ga naar inhoud

[PHP] HTTP_USER_AGENT


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik schrijf van al mijn bezoekers enkele gegevens weg naar een bestand, nu zijn er een paar regels die ik niet helemaal kan plaatsen: [edit]De meeste regels wel, zijn allemaal van het type $HTTP_USER_AGENT, maar enkele weken af van de rest, ik weet dus wel waar ik het over heb, maar vroeg me gewoon af wat deze strings precies inhielden [/edit] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Win32) [Win32??] Mozilla/4.0 (compatible; ICS 1.2.105) [ICS??] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98) Opera 5.02 [en] [Opera en IE ??] Als iemand een van deze dingen kan verklaren het liefst natuurlijk allemaal, maar in iedergeval bij voorbaat dank. [ Dit Bericht is bewerkt door: mvwinger op 2002-01-30 16:56 ]
Link naar reactie
Als je niet weet wat het is, waarom sla je het dan op? Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Win32) Mozilla/4.0 (compatible; ICS 1.2.105) Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98) Opera 5.02 [en] slaat op de browser van de gebruiker (en het besturingssysteem) Dus je bent waarschijnlijk bezocht door iemand met IE5 op win9x, waarschijnlijk een indexer o.i.d. en iemand met Opera 5.02 op windows98. Al deze 'browsers' voldoen aan de Mozilla/4.0 standaard. Deze gegevens zijn niet heel betrouwbaar want je kunt ze (redelijk) gemakkelijk aanpassen en bijv. Opera wordt standaard herkend als zijnde IE. [ Dit Bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-01-30 16:19 ]
Link naar reactie
De enige ICS die ik ken staat hier: http://www.overbyte.be/ -> [b:3262f8b487]I[/b:3262f8b487]nternet [b:3262f8b487]C[/b:3262f8b487]omponent [b:3262f8b487]S[/b:3262f8b487]uite voor Delphi en C-Builder :razz: [edit] Win32 is idd de verzamelnaam voor alle 32-bit Windows systemen, maar waarom dat erbij staat ipv gewoon 'Windows 98', het is me een raadsel. Misschien een of ander custom programma wat die header faked en geen zin had om de windows versie uit te zoeken :smile: [/edit] _________________ Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. [ Dit Bericht is bewerkt door: MarkVR op 2002-01-31 09:18 ]
Link naar reactie
Ik vond nog een ics, met het exacte serienummer. Zegt het iemand iets? [url]http://www.compaq.com/support/files/server/us/download/9014.html[/url] ------- Download the SoftPaq to a directory on your hard drive. The file downloaded is a self-extracting executable with a filename based on the SoftPaq Number. Execute the downloaded file and follow the on-screen instructions. The following 4 files will be extracted: Readme.txt [b:2b19c666e2]ICS 1.2.105[/b:2b19c666e2] Build Notes.pdf SP1p1.txt SP1p1.zip After the files have been unpacked, you may delete the self-extracting file downloaded in step 1. For installation instructions, refer to Readme.txt in the newly created directory. After the installation is completed, you may delete the files unpacked in step 2. -------
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...