Ga naar inhoud

Cookies plaatsen op computer met verkeerde tijd of tijdsvers


anoniem

Aanbevolen berichten

Stel ik plaats een cookie dat een half uur geldig is op een computer waarvan de tijd een uurlater staat dan die van de server. Dan wordt het cookie dus nooit geplaatst, omdat deze geldig is tot een half uur geleden (bekeken vanuit de gene die de pagina opvraagt). Maar toch wil ik dat daar een cookie komt, dat een half uur blijft.. Hoe is dit op te lossen? Alvast bedankt.. Sander [ Dit Bericht is bewerkt door: veles op 2002-01-29 20:57 ]
Link naar reactie
Dan moet je de verloopdatum uitrekenen op de client en dus het koekje met een javascriptje aanbrengen: [code:1:a919876243]<script> var today = new Date() var expires = new Date() expires.setTime(today.getTime() + 1000*60*30) document.cookie = "krakeling=" + value) + "; expires=" + expires.toGMTString() </script>[/code:1:a919876243]
Link naar reactie
Ik weet niet precies hoe je in PHP een koekje maakt, maar zal wel zoiets zijn als: header("cookie", "naam", "waarde", expires) bij expires zet je dan Now of Date of new Date en dan wordt op de server eerst de tijd ingevoegd en die wordt hard naar de gebruiker gestuurd om de ontvangende browser te vertellen welke houdbaarheid hij op het koekje moet zetten. In dat javascript wordt de functienaam new Date() gestuurd en wordt dus pas op de client bepaald wanneer bederf intreedt. Ik zie daar niks raars aan... er staat trouwens nog een ) teveel in mijn voorbeeldje.
Link naar reactie
Ik had ook al een script gemaakt met PHP, maar dat werkt dus alleen bij mensen waarbij de tijd hetzelfde staat als de tijd van de Server. Het is raar dat de browser dat niet omrekent, want daardoor ben je niet in staat met PHP koekjes te plaatsen die bijvoorbeeld een uur geldig zijn. In veel gevallen zal het wel werken, maar in veel meer gevallen niet.
Link naar reactie
Dit is wel van belang, want setcookie() accepteert voor de expire-parameter alleen een Unix Timestamp. Het voordeel hiervan is dat de browser "weet" voor welke tijdzone het cookie is bedoeld en de expire zo zal omzetten dat deze op de juiste manier werkt. [edit] Dit is dus zodat je jezelf kan controleren... [/edit] - Basje. _________________ [i:fffb7106e7]When all else fails, read the manual.[/i:fffb7106e7] [ Dit Bericht is bewerkt door: BasHamar op 2002-01-30 18:25 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...