Ga naar inhoud

On click event in ASP


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb wel eens ergens gezien dat je een button ook gewoon kan 'uitlezen' je zorgt gewoon dat die button een naam heeft, en bij een submit-button geef je gewoon een value="submit" mee. Bij het uitlezen wordt het dan: ...... If Request.Form("Buttonname") = "submit" Then ... End If Ik weet het niet helemaal zeker, ik denk 90%, dus wellicht kan de oplossing iets afwijken.
Link naar reactie
Ik los dit meestal op een andere manier op. Als er op de submit wordt gedrukt zet ik op de plek waar de submit heengaat (op een andere pagina of op dezelfde pagina, maakt niet uit in feite) de controle neer voordat de ingevoerde data verwerkt wordt. Met behulp van request.form("frmNaam") roep ik de waarde op en controleer deze vervolgens. Als alles goed is insert ik de data in de database (of voer ik uit waar het form voor bedoeld is), anders stuur ik de bezoeker terug naar het form (waar ik dan een foutmelding bij meegeef.) Hopelijk heb je er iets aan. Succes Grtz Elja
Link naar reactie
[quote:e21b73a24b]je zorgt gewoon dat die button een naam heeft, en bij een submit-button geef je gewoon een value="submit" mee. Bij het uitlezen wordt het dan: ...... If Request.Form("Buttonname") = "submit" Then ... End If [/quote:e21b73a24b] Werkt dat?? ik doe altijd: button: <tr><td> <input type="submit" value="Verstuur gegevens"> </td></tr> <input name="registratie" type="hidden" value="1"> en dan in het volgende formulier: registratie = request("registratie") if registratie <> "" then..
Link naar reactie
Helaas, dat werkt niet. De besturing moet ook niet naar een ander formulier. De ASP pagina voert een berekening uit o.b.v. een viertal tekstveldjes en de submitbutton. De submitbutton moet een stuk ASP code draaien incl. validatie op invoer, dit zit nl. allemaal in een gekoppelde active X DLL. In veel ASP voorbeelden vindt de aftest plaats per tekstveldje en wordt een response.write geretourneerd.
Link naar reactie
dus als ik het goed begrijp wil je dus op een pagina berekeningen laten doen met ASP, op het moment dat op een button geklikt wordt? Volgens mij moet je gewoon als ACTION naar dezelfde pagina verwijzen, en dus je berekeningscode ergens hebben staan wanneer gecheckt is of op die submitbutton geklikt is. Ik heb [url=http://www.4guysfromrolla.com/webtech/code/userreg.default.asp.html]hier[/url] een link gevonden waar ze bovenaan ong. hetzelfde doen als wat ik al eerder voorstelde, dus de buttonnaam checken. Evt. als laatste mogelijkheid: is het niet mogelijk om die berekeningen client-side te laten uitvoeren?
Link naar reactie
Bedankt. Met een aftest op velden lukt het inmiddels, dat met die submit knop nog niet. Dit is mijn werkende code <% ' werkt niet 'if Request.Form("submit1") = "Submit" then ' werkt wel if Request.Form("text1") <> "" and Request.Form("text2") <> "" and Request.Form("text3") <> "" and Request.Form("text4") <> "" then dim renteafgerond dim hoofdsom dim rentevan dim rentetot dim percentage hoofdsom = Request.form("text1") rentevan = Request.form("text2") rentetot = Request.form("text3") percentage = Request.form("text4") on error resume next ' ook vreemd die """"" heb ik nodig, de 4 ' parameters zijn strings renteafgerond = MyAds.rente("" & hoofdsom & "","" & rentevan & "","" & rentetot & "","" & percentage & "") if err.number > 0 then Response.write ("Fout in invoer !") else Response.write ("Rente :€ " & renteafgerond) end if else Response.write ("Voer de waarden in s.v.p.") end if %>
Link naar reactie
als je nou eens de volgende dingen verandert: hoofdsom = [b:83d6128931]CLng([/b:83d6128931]Request.form("text1")[b:83d6128931])[/b:83d6128931] rentevan = [b:83d6128931]CLng([/b:83d6128931]Request.form("text2")[b:83d6128931])[/b:83d6128931] rentetot = [b:83d6128931]CLng([/b:83d6128931]Request.form("text3")[b:83d6128931])[/b:83d6128931] percentage = [b:83d6128931]CLng([/b:83d6128931]Request.form("text4")[b:83d6128931])[/b:83d6128931] en dan verderop: renteafgerond = MyAds.rente("" & hoofdsom & "," & rentevan & "," & rentetot & "," & percentage & "") deze laatste regel twijfel ik enigzins over; ik zie niet helemaal wat die originele regel doet...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...