Ga naar inhoud

Het printen van een webpagina.


Aanbevolen berichten

- Ik heb het dan over flink wat text. Bedankt Jurriaan. - Teacher, ik heb het gelezen, en zoiets zocht ik. Nu kan ik een lap text aanwijzen die bij het drukken op 'afdrukken' afgedrukt word. Alleen IE, is wel jammer. Voorzover al zeer tevreden Teach. Misschien dat iemand nog iets leuks heeft? NS en IE misschien? Greetz, D. _________________ Ik heb ook geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-04-10 23:33 ]
Link naar reactie
Als ik onze vrienden van het w3c ooit goed begrepen heb dan moet je daar eigenlijk css voor gebruiken. Je maakt dan bijv een print stylesheet en een web (normal view) stylesheet. Maar 't is al weer een tijdje terug dat ik dat dacht te hebben gelezen en heb ook geen zin om het terug te zoeken. Bovendien zal het wel niet goed ondersteund worden :grin: Bovenstaande manier wordt wel vaak gebruikt, maar dan via een server-side oplossing. Je maakt twee templates (de normale en de printvriendelijke) en bij het klikken op een print-versie-button laad je de data in de print-template en kan de gebruiker de pagina afdrukken. Misschien kan je ook nog wat leuks doen met xml en xslt, maar om eerlijk te zijn is dat voor mij het bekende klok en klepel verhaal :wink: En is ook dat verhaal snel afgelopen als het client-side moet.
Link naar reactie
Ik heb dit ooit eens opgelost door de plaatjes (via JavaScript) een width en heigth van 0 te geven, vervolgens het print-commando aan te roepen en daarna de plaatjes weer te herstellen. In mijn geval ging het om een drietal plaatjes, maar je kunt ook alle plaatjes op de pagina uitlezen via JS en ze verkleinen naar 0. Terugzetten kan door de oorspronkelijke waarde in een variabele op te slaan. Nadeel(tje) is dat de pagina-opmaak in de war kan raken, maar dat heb je al gauw als je plaatjes van je pagina stript.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...