Ga naar inhoud

ASP vragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben net bezig met ASP maar ik heb niet zo'n goed boek die in de code duikt dus ik heb een paar vraagjes. Oh ja ik werk met UltraDev: * Ik moet een database benaderen die bestaat uit veel tabellen. Dus de waardes van de ene pagina heb ik nodig op de andere pagina. Hiervoor gebruik ik sessie variabelen. Echter hij doet het maar een keer. als ik op de back-knop van de browser druk geeft hij dan na bevestiging van de nieuwe waardes een syntax fout in mijn Recordset aan, terwijl de query echt goed is. Volgens mij heeft het iets te maken met client-server aspecten, dus heb ik het volgende bedacht: - Ik heb een hidden-field toegevoegd die echt controleerd of de gebruiker de waardes heeft verstuurd, hij post dan het formulier naar zichzelf en vervolgens d.m.v. Response.Redirect redirect hij zich naar de volgende pagina. Echter dan moet de sessie variable de waarde bevatten die de recordset als uitkomst geeft, dus mijn vraag is simpel, hoe koppel ik de uitkomst van de recordset aan de sessie-variable??? session("toepassing") = rsToepassing.Source werkt niet helaas en ik ken niet alle eigenschappen van de objecten uit mijn hoofd dus zou iemand mij dit kunnen vertellen. * Weet iemand een goede "code" website? zoals ik al zei mijn boek sux :sad: Bedankt voor het lezen en antwoorden :smile: m.v.g. Wouter
Link naar reactie
Met 'SELECT * FROM toepassing' wordt alles uit de tabel gelezen. Het lijkt me sterk dat je dat in een Session variabele weet te krijgen, maar wie weet... Zelf zit ik te denken aan het volgende. Ik ga er even vanuit dat er maar één record wordt uitgekozen en geef maar ff een voorbeeldje. Je moet even kijken of het werkt, ik heb op het ogenblik niet de materialen bij de hand om het te testen. SQL = "SELECT naam, soort FROM toepassing WHERE ..... (hier volgen dan de vereisten dusdanig dat er maar één record wordt uitgekozen)" Aangenomen dat de recordset objRS heet: Session("v_naam")=objRS("naam") Session("v_soort")=objRS("soort") En als je nog meer velden hebt, dan voeg je nog meer Session variabelen toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...