Ga naar inhoud

Gedeelte van een website afschermen.


Aanbevolen berichten

OK, dan houden we 't even simpel. Ben helaas niet zo'n goeroe die zomaar werkende code uit z'n mouw schudt, maar ik zal eens wat proberen. Het handigste is om een taal te gebruiken die serverside werkt. Dus geen JavaScript maar ASP of PHP. Waarom? Dan is het geen kunst om achter het wachtwoord te komen, bij ASP/PHP wordt dat iets lastiger. Een voorbeeld in ASP (voor een uitleg over ASP: koop een goed boek of kijk eens op [url]http://www.w3schools.com[/url]). Ik kan het helaas niet testen. default.asp ----------- <html> <head> <% if Request("status") = OK then if Request("naam") = "MijnNaam" and Request("wachtwoord") = "MijnWachtwoord" then Response.Redirect("homepage.html") else Response.Write "Wachtwoord onjuist!" end if end if %> </head> <body> <form action="default.asp" method="post"> Naam: <input type="text" name="naam"><br> Wachtwoord: <input type="password" name="wachtwoord"><br> <input type="Submit" name="Inloggen" value="Inloggen"> <input type="hidden" name="status" value="OK"> </form> </body> </html> ------------------------ Wat gebeurt er precies? Ik heb een simpel formulier met velden voor de naam en wachtwoord, een submit-knop en een verborgen veld. Als de pagina voor het eerst geladen wordt, gebeurt er niets met de ASP-code. Dat gebeurt pas als het veld 'status' de waarde OK heeft gekregen, maar die is op dat moment nog niet bekend (het formulierelement zelf kent ie zelfs niet). Op het moment dat je je naam en wachtwoord hebt ingevoerd en op Inloggen hebt geklikt wordt dezelfde pagina nogmaals geladen. (form action=...). Nu is het veld 'status' wel bekend. Die heeft de waarde 'OK', dus wordt het script in de head uitgevoerd. Vervolgens wordt gekeken welke naam en wachtwoord zijn ingevoerd (Request("Naam") en Request("Wachtwoord"). Zijn die gelijk aan resp. MijnNaam en MijnWachtwoord (twee willekeurig gekozen vaste waarden), dan wordt automatisch de pagina 'homepage.html' geladen (de rest van de huidige pagina wordt genegeerd). Zo niet, dan krijgt de bezoeker een foutmelding, en wordt de rest van de pagina weer op het scherm gezet en begint alles weer van voren. Hopelijk is 't een beetje duidelijk. Suc6. [ Dit bericht is bewerkt door: Bigfoot op 2002-04-06 00:00 ]
Link naar reactie
Misschien een beetje makkelijk te kraken maar niet voor de meeste mensen: Schrijf alles in JS en laat de checker in een script ergens anderes op de server verwijzen (je weet wel zo'n *.js bestand)zet hierin gewoon zoiets als if inlognaam is kees goto ... else alert('fout') (Ik heb het nu niet in JS geschreven)
Link naar reactie
Ach jah, als je voor beide ondersteuning moet je gewoon eens denken of dit voldoet anders even kijken op hotscripts. En mischien dat ik binnen kort zo'n systeem voor iemand moet schrijven als je geintresseerd ben moet je me maar even je email adres sturen (als private msg) Dan stuur ik het het op als het klaar is en werkt.
Link naar reactie
Flippo,je wilt hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam voor iedereen.Dat zou dan eerst iemand van jou gemaild moeten krijgen neem ik dus aan.Er is een hele simpele oplossing voor die goed werkt als niemand in je directory weet te komen zeg ik er meteen bij.Dat laatste geld ook voor PHP en ASP waarschijnlijk.Er zijn javascripts waar je een wachtwoord moet invoeren en als je op "invoeren" klikt,word daar meteen de extensie "htm(l)" aan toegevoegd.Dat wachtwoord staat dus niet in je source code ! Geef je nu die pagina een enorm ingewikkelde naam zoals bv 4U90lP3CxQ11.htm en je mailt dat wachtwoord "4U90lP3CxQ11" naar je bezoeker,kan hij het invoeren je pagina bekijken.Als je dan de rest van de pagina's in het afgeschermde gedeelte ook ingewikkelde namen geeft en die enkel vanaf deze pagina linkt,weet niemand af van het bestaan er van. Iemand die de naam van die pagina niet kent,komt er nooit bij dus.Heel simpel,misschien is het iets voor je,ik heb zo'n javascript voor je als je het hebben wilt,mail maar in dat geval. [ Dit bericht is bewerkt door: CobraPH op 2002-04-07 13:32 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...