Ga naar inhoud

.htaccess vraag


Aanbevolen berichten

Ik wilde een directory beveiligen met .htaccess beveiligen. Dat werkte allemaal. Nu wil het echter weer verwijderen maar het .htaccess en .htpasswd zijn verborgen bestanden en zijn niet te zien in mijn FTP. Hoe kan je deze verwijderen en/of zichtbaar maken? :???:

------------------ Shit happens, maar trap dr vooral nie in.

Link naar reactie
Dan moet je bij ws_ftp -al of -la (hangt van de server af) intypen in dat lege vakje tussen de MkDir en View knop en dan op enter drukken.

------------------ Disclaimer: the above is the author's personal opinion and is not the opinion or policy of his employer or of the little green men that have been following him all day.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by George W. Bush: ja, idd bij deHeeg. Ik zie ze niet in mijn CuteFTP en WSFTP.
Dat had ik ook, de oplossing (volgens de uitstekende helpdesk natuurlijk :smile:) was om een FTP verbinding te maken via een DOS promt (gewoon ftp blaaaaaat.nl enzo), dan zie je ze wel...

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Dat had ik ook, de oplossing (volgens de uitstekende helpdesk natuurlijk :smile:) was om een FTP verbinding te maken via een DOS promt (gewoon ftp blaaaaaat.nl enzo), dan zie je ze wel..

Via Dos promt, dat je daar aan denkt. Daar was ik zelf nooit op gekomen. De manier van Zeeuw is makkelijker, denk ik...

quote:
Originally posted by Zeeuw: Dan moet je bij ws_ftp -al of -la (hangt van de server af) intypen in dat lege vakje tussen de MkDir en View knop en dan op enter drukken.

Ik ga het proberen. :smile:

------------------ Shit happens, maar trap dr vooral nie in.

Link naar reactie
Ik zou verwachten dat hij zich er dan niks van aan trekt, maar als ik het .htaccess bestand weg haal verdwijnen ook de foutmelding als sneeuw voor de zon. Ik blijf het vreemd vinden.

Is er iemand die zelf wanadoo heeft, of dit probleem zelf ook een keer gehad heeft.

[This message has been edited by mvwinger (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by victorhopman: jammer
Het kan wel met PHP natuurlijk :smile:

Je kan met PHP hetzelfde doen als met htaccess (zelfde windowtje etc), en daar kan je dan wel mee uitloggen etc. Het grote voordeel hiervan is dan ook dat je je passwords in een database kan zetten etc. Maar eigenlijk kan je dan net zo goed een mooie form maken of zo, ziet er stukken beter uit...

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie
Een voorbeeld van zo'n scriptje is:

code:
<?php 
if (!isset($PHP_AUTH_USER)) { 

header('WWW-Authenticate: Basic realm="Login script"'); header('HTTP/1.0 401 Unauthorized'); echo 'Fout bij inloggen'; exit;

} else if (isset($PHP_AUTH_USER)) {

if (($PHP_AUTH_USER != "je_username") | | ($PHP_AUTH_PW != "je_wachtwoord")) {

header('WWW-Authenticate: Basic realm="Login script"'); header('HTTP/1.0 401 Unauthorized'); echo 'Fout bij inloggen'; exit;

} else { echo "ingelogd.";

} }

?>


Je krijgt zo hetzelfde venster als bij .htaccess. :smile:

------------------ Shit happens, maar trap dr vooral nie in.

[This message has been edited by George W. Bush (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...