Ga naar inhoud

First-Page: Formulier > verzenden > ontvangen, maar dan ?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Ik heb op onze site een formulier geplaatst. Na het versturen ervan komt het keurig aan op onze email. Maar wat moet ik daarna doen ? Ik ontvang dus een email met bijlage met de extensie .ATT Ofwel de bijlage heet POSTDATA.ATT. Maar als ik daar op klik dan krijg ik de melding: [b:6c5f69a12d] Er is geen programma gekoppeld aan het opgegeven bestand voor deze bewerking. Maak een koppeling door op beeld en vervolgens op mapopties te klikken in Deze computer. [/b:6c5f69a12d] Vraag 1. Wat moet ik doen om deze aangekomen formulieren makkelijk te kunnen openen ? Met kladblok krijg ik de gegevens als record waarbij de velden gescheiden zijn door &. Maar hoe gaan jullie hier in de praktijk mee om ? Vraag 2. Je kunt het ook anders doen. Het wordt dan zoiets als <FORM ACTION=”URL” METHOD=POST> Als je provider de mogelijkheid biedt om formulieren af te handelen volgens cgi script dan vul je als “url” in: [b:6c5f69a12d] /cgi-bin/scriptname. [/b:6c5f69a12d] Maar wat moet ik me daar bij voorstellen, wat gebeurt er dan ? Maar ik wil eerst dat het goed werkt via email. Alvast hartstikke bedankt, groetjes Yvonne ps Blij dat jullie weer in de lucht zijn zeg. [ Dit bericht is bewerkt door: Yvonne op 2002-03-31 19:56 ]
Link naar reactie
Voor je eerste probleem heb ik zo 123 geen oplossing, voor je 2e vraag wel (waarom zou ik anders reageren :wink:). Als het via een cgi script kan bij je provider, zou ik aanraden om dat te doen. Je moet dan even de instructies lezen (waarschijnlijk moet je wat hidden fields aanmaken met bijvoorbeeld je e-mail adres etc). Het werkt dan als volgt: je verstuurd je formulier naar dat cgi script, die verwerkt het en zal het naar het opgegeven adres mailen (waarschijnlijk dus dat adres in dat hidden field, maar daarvoor moet je bij de provider zijn). Eigenlijk best simpel :wink:
Link naar reactie
Hoi allemaal Bedankt Bill, maar dan blijf ik hier nog mee zitten :sad:. [b:490fb0d709] Vraag 1. Wat moet ik doen om deze aangekomen formulieren makkelijk te kunnen openen ? Met kladblok krijg ik de gegevens als record waarbij de velden gescheiden zijn door &. Maar hoe gaan jullie hier in de praktijk mee om ? [/b:490fb0d709] Zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben en een goede oplossing ? Uiteraard zal ik mogelijkheid 2 uitproberen. bedankt, groetjes Yvonne
Link naar reactie
Hoi allemaal Phoe, klinkt nog onbekend allemaal, maar ik ga eerst kijken wat ik met onderstaande oplossingen van jullie kan doen. Ben dan ook beginner met de WebSite. Dit is mijn eerste formulier test. [quote:e71fa8a68f] wat je problemen oplost is een enctype="text/plain" tag toevoegen bij je mailto. [/quote:e71fa8a68f] Bedankt Teacher. [quote:e71fa8a68f] Als je php tot je beschikking hebt kan je ook simpel de mail fatsoenlijk, dus met een nette opmaak zoals bij de emailnotificatie van dit forum, door een php scriptje versturen. [/quote:e71fa8a68f] Bedankt Zeeuw. groetjes Yvonne _________________ -Y&F- [ Dit bericht is bewerkt door: Yvonne op 2002-04-01 09:36 ]
Link naar reactie
Hoi teacher, het werkt. Het emailtje komt nu zo aan: [b:1e13180c47] naam=Yvonne van Berge Henegouwen adres=Doornbladstraat 1012 postcode=1516DB woonplaats=Doornbladstad geboortedatum=13-06-1912 email=y.g.c.van.berge@freeler.nl diversen=Dit is een testformulier om de code "enctype="textplain" van teacher uit te testen. [/b:1e13180c47] Bedankt, weer een stapje verder. Groetjes, Yvonne Ps Deels fictieve tekst.
Link naar reactie
[quote:f19c796a41] Op 01-04-2002 10:24 schreef Yvonne: [b:f19c796a41] naam=Yvonne van Berge Henegouwen adres=Doornbladstraat 1012 postcode=1516DB woonplaats=Doornbladstad geboortedatum=13-06-1912 email=y.g.c.van.berge@freeler.nl diversen=Dit is een testformulier om de code "enctype="textplain" van teacher uit te testen. [/b:f19c796a41] [/quote:f19c796a41] Met een php script kan je het er zo uit laten zien: [b:f19c796a41] Yvonne van Berge Henegouwen heeft de volgende gegevens via het testformulier van [url]www.website.nl[/url] verstuurd. ---Formuliergegevens--- Naam: Yvonne van Berge Henegouwen Adres: Doornbladstraat 1012 Postcode: 1516DB Woonplaats: Doornbladstad Geboortedatum: 13-06-1912 Email: [email]y.g.c.van.berge@freeler.nl[/email] Diversen: Dit is een testformulier om de code "enctype="textplain" van teacher uit te testen. [/b:f19c796a41] Zoals je kan zien kan de de inhoud van het emailbericht wat meer uitbreidden enzo, maar die manier van teacher werkt natuurlijk ook goed.
Link naar reactie
Ja leuk, maar Yvonne gaat dat waarschijnlijk niet snappen (no offence Yvonne). Dus om nu meteen te gaan roepen: "gebruik PHP!" is gewoonweg onzinnig. Ten tweede (eerste reden staat al hierboven) kan zoiets met iedere server-side scripttaal en waarom zou je moeilijk gaan doen om echt alleen maar de e-mail link aanklikbaar te maken en wat extra witruimte etc toe te voegen als het ook makkelijk kan? :???: _________________ Ik heb de rooie vlag buiten hangen. [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-01 12:04 ]
Link naar reactie
Hoi Het werkt nu goed :smile:, maar wat gebeurt er nu: Als ik vanaf mijn site bij formuliertest b.v. als naam "A" invul en het formulier verstuur, daarna doe ik het zelfde maar dan als naam een "B" en daarna als naam een "C" dan krijg ik bij het openen van Outlook Express ook inderdaad drie emails binnen en dat geeft Outlook Express ook keurig aan. Maar van die drie emails die van het formulier van mijn site komen staat alleen de eerste er uiteindeijk. Wat gebeurt er met die emails met naam "B" en naam "C". Want daar zie je niets meer van terug. Het is net of er maar één email vanaf mijn site mag staan, en dat email 2 en 3 worden gewist omdat email 1 nog niet als gelezen geopend staat. Heb ik nou iets raars aan mijn fiets hangen of doe ik gewoon iets verkeerd. :sad: groetjes, Yvonne _________________ -Y&F- [ Dit bericht is bewerkt door: Yvonne op 2002-04-01 22:24 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...