Ga naar inhoud

$dbservertype=??? en $cppassword=???


Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een week een beetje bezig met php en probeer nu een php forum werkend te krijgen van een bestaand script. Ik moet hiervoor een soort van config.php invullen met benodigde gegevens. Wat moet ik invullen bij: $dbservertype="wat moet ik hier invullen en waar kan ik dat vinden?"; $cppassword="moet dit hetzelfde password zijn als van de database of moet ik er hier zelf een verzinnen?"; Hieronder zie het script van mijn config.php <?php // type of database running $dbservertype="wat moet ik hier invullen en waar kan ik dat vinden?"; // hostname or ip of server $servername="www.mijnsite.net"; // username and password to log onto db server $dbusername="mijnusername"; $dbpassword="mijnpassword"; // name of database $dbname="mijnnaamvddatabase"; //password needed to enter the control panel $cppassword="moet dit hetzelfde password zijn als van de database of moet ik er hier zelf een verzinnen?"; ?> Groet BeSieOne
Link naar reactie
$dbservertype zal wel de database moeten zijn die je gebruikt, ik denk mysql (de keuzes die je hebt staan ongetwijfeld in een Readme of Install bestand dat je erbij gekregen hebt). $servername zal waarschijnlijk gewoon "localhost" moeten zijn, dat is de host waar de database draait (vanuit het script gezien). Dat password is een password om het controlpanel binnen te komen en mag dus een willekeurig password zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...