Ga naar inhoud

html en form. in asp


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen onderstaand script te laten werken, zodat er een html pagina wordt verstuurd, met daarin ingevuld de results van een antwoordformulier. Bij voorbaat dank. <html> <head> <meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=us-ascii"> <meta name=Generator content="Microsoft Word 10 (filtered)"> <title>mail versturen met cdonts</title> </head> <body bgcolor=white lang=NL link=black vlink="#000066" alink=black> <div class=Section1> <p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:Verdana'>&nbsp;</span></p> <% Dim MijnMail Set MijnMail = CreateObject("CDONTS.NewMail") HTML = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC ""-//IETF//DTD HTML//EN"">" & vbCrLf HTML = HTML & "<html>" HTML = HTML & "<head>" HTML = HTML & "<title>Bericht van de Website</title>" HTML = HTML & "</head>" HTML = HTML & "<body>" HTML = HTML & "<center><u><b>Bericht van de website</b></u></center><BR></body>" HTML = HTML & "</html>" MyBody = Request.Form("Onderwerp") & vbCrLf & Request.Form("Ander Onderwerp") & vbCrLf MyBody = MyBody & vbCrLf & Request.Form("Opmerkingen") & vbCrLf MyBody = MyBody & vbCrLf & Request.Form("naam") MyBody = MyBody & vbCrLf & Request.Form("emailadres") MyBody = MyBody & vbCrLf & Request.Form("tel.gebruiker") & vbCrLf MijnMail.From = "info@test.nl" MijnMail.To = "email@provider.nl" MijnMail.Subject = "Bericht van de Website" MijnMail.BodyFormat = 0 MijnMail.MailFormat = 0 MijnMail.Body = HTML ?.....MijnMail.Body = MyBody MijnMail.Send Set MijnMail = Nothing Response.Redirect "bedankt.htm" %> </div> </body> </html>
Link naar reactie
Behoorlijk standaard werk vind je ook niet? [code:1:4c8bb9e19d] <% Dim MijnMail Set MijnMail = CreateObject("CDONTS.NewMail") ' start bericht HTML = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC ""-//IETF//DTD HTML//EN"">" & vbCrLf HTML = HTML & "<html>" HTML = HTML & "<head>" HTML = HTML & "<title>Bericht van de Website</title>" HTML = HTML & "</head>" HTML = HTML & "<body>" HTML = HTML & "<center><u><b>Bericht van de website</b></u></center><BR>" ' form info MyBody = Request.Form("Onderwerp") & "<br />" & Request.Form("Ander Onderwerp") & "<br />" MyBody = MyBody & "<br />" & Request.Form("Opmerkingen") & "<br />" MyBody = MyBody & "<br />" & Request.Form("naam") MyBody = MyBody & "<br />" & Request.Form("emailadres") MyBody = MyBody & "<br />" & Request.Form("tel.gebruiker") & "<br />" ' afsluiten bericht HTML = HTML & MyBody & "</body></html>" MijnMail.From = "info@test.nl" MijnMail.To = "email@provider.nl" MijnMail.Subject = "Bericht van de Website" MijnMail.BodyFormat = 0 MijnMail.MailFormat = 0 MijnMail.Body = HTML MijnMail.Send Set MijnMail = Nothing Response.Redirect "bedankt.htm" Response.End %> [/code:1:4c8bb9e19d]
Link naar reactie
Zoals ik al in mijn eerste bericht vermeldde: dit is wel heel erg basic wat je allemaal vraagt. Ik zal je een stukje op weg helpen, maar dan verwacht ik wel dat je het zelf verder uitzoekt. Als je naar de code kijkt zie je dat, naast de bewerkingen op de mailcomponent, het enige wat er gebeurt het opbouwen van de bericht string is. Twee tekstuele waarden knoop je aan elkaar met een ampersand, dus: string = "stukje" & "en nog een stukje" of string = "stukje" & waarde Het enige wat je dus moet doen is kijken hoe je het bericht wil hebben. Schrijf de html daarvoor uit en bouw deze daarna op als een lange string in ASP. En het mooiste lijkt me dan om de resultaten-waarden in een <table> te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...