Ga naar inhoud

Frame's met een transparante 8er grond


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb 2 vragen: 1. Ik heb op [url=http://www.dse.nl/~ruben89/blue_eye_html]mijn site[/url] met css een 8er grond ingesteld [code:1:171458c053] <STYLE type="text/css"> <!-- BODY {color: black; font-family: Comic Sans MS, Geneva, Helvetica, Arial, sans-serif; background: url("images/background.jpg") repeat-y;} A:link {text-decoration: none; color: blue;} A:visited {text-decoration: none; color: purple;} A:hover {text-decoration: underline; color: black;} --> </STYLE> [/code:1:171458c053] de 3 frame's die er staan zijn zo ingesteld dat ze tranparant moeten zijn: [code:1:171458c053] BODY {color: white; font-family: Comic Sans MS, Geneva, Helvetica, Arial, sans-serif; background-color: transparent } A:link {text-decoration: none; color: white;} A:visited {text-decoration: none; color: white;} A:hover {text-decoration: underline; color: white;} [/code:1:171458c053] Als ik met firefox naar mijn site kijk dan werkt alles naar behoren maar als ik er naar kijk met IE dan zijn de frame's niet transparant.... Weet iemand hoe dat komt ? en belangerijker hoe los ik het op.. 2. Als ik een 8er grond plaatje instel van bijv. 1000x500 pixels hoe kan ik er dan voor zorgen dat het plaatje over het hele scherm verspreid word en dat het niet herhaald word of dat je witte randen krijgt je kan het vast in stellen.. maar hoe iemand een sugestie ?? alvast bedankt B_E
Link naar reactie
1. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=101069&highlight=iframe 2. [code:1:bc5f2f6e16]body { background-image: url(blaat.jpg); background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; /* als je het niet mee mag scrollen */ background-position: center; } [/code:1:bc5f2f6e16] [edit] ff te snel gelezen Je wilt een plaatje die in alle gevallen over het scherm wordt gespreid? Kan niet, (wel in CSS3) mm 3000 bericht :P
Link naar reactie
CSS3 specificaties welke CR zijn worden gedeeltelijk ondersteund door Mozilla (lang niet alles, maar ze zijn bijvoorbeeld redelijk ver met css3-selectors). Het zal nog wel lange tijd duren voordat alles echt af is, wellicht eind 2005? Maar tegen die tijd zullen browsers veel dingen al veel geimplementeerd hebben hoor :wink: (Blijft natuurlijk nog steeds zo dat grote delen van CSS 2.1 ook nog ondersteund moeten worden, zoals 'display:inline-block')
Link naar reactie
Hij is weliswaar officieel. Maar nog lang geen aanbeveling. Voordat het een W3C REC wordt loopt een specificatie door een aantal stadia. Momenteel is css3-background in de WD fase. Voordat deze W3C REC wordt heb je eerst nog, CR, PR en dan pas REC. Aangezien het dus nog kan wijzigen is het handiger (min of meer vastgelegd) als de browser het met een prefix implementeerd, omdat het kan afwijken van de definitieve syntax/beschrijving van de property. Op die manier kun je het aantal fouten in browser met betrekking tot properties tot het minimum beperken. En daardoor het aantal bugs.
Link naar reactie
[quote:c389247ea4="Anne"]Als dat zo is, ik ben er bijna zeker van, van niet, is het: '-moz-background-size'.[/quote:c389247ea4] sorry k volg de zin even niet moet ik "-moz-background-size" gebruiken en dan werkt dat in mozilla?? En als ik "background:url(img)/100%; " gebruik dan zie ik helemaal geen achtergrond. dus ik denk dat dat nog niet ondesteund word. Laterz B_E
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...