Ga naar inhoud

link in een menuutje??


Aanbevolen berichten

ik wil een link in een menuutje dat ik in javascript heb. Menu7=new Array("Other","[b:beb5249056]javascript:blank.location.href[/b:beb5249056]='samenvattingen.htm'","images/knopdown.jpg",0); Dit is de code om duidelijk te maken dat er een nieuw blokje moet komen en dat je daar dan op moet klikken maar ik wil dat je in dit menuutje kan klikken en dat hij dan dat in een nieuw venster opent (het liefst wil ik ook het formaat zelf instellen) bij mij lukt het niet. Ik weet wel wat de code is bij een normale link maar die ken daaro niet in (al geprobt; doet nix) als ik zoals nu blank invul (wat een nieuw window zou moeten zijn) dan zegtie dat blank nog niet gedefinieerd is. ik vat er geen hond van. hopelijk kan iemand mij helpen, Dank u
Link naar reactie
Je code klopt ook niet, Je moet gebruik maken van window.open() met de juiste parameters. Dat [b:9cec1c0221]_blank[/b:9cec1c0221] toevallig de juiste target voor een nieuw venster is betekent natuurlijk niet dat je het kan aanspreken in JavaScript zoals jij dat probeert. Dat zijn twee afzonderlijke dingen. - Bas
Link naar reactie
[quote:6385211685="diac21"]dus jij weet het ook niet wat het moet zijn.[/quote:6385211685]Ik heb een sterk vermoeden... :roll: [quote:6385211685="diac21"]Ik heb al een paar geprobt te doen maar ik krijg geen nieuw scherm.[/quote:6385211685]Wat heb je geprobeerd dan? Plaats dat hier dan even, dan kunnen we je vertellen wat je verkeerd doet. Anders leer je er toch ook niets van... - Bas
Link naar reactie
ik heb gewoon heel veel verschillende combinaties geprobeerd met: Javascript:window.open.location.href='blub.htm' en dan al die woorden door elkaar heen gooien eerst dacht ik aan js:blank.location.href='blub.htm' en dat soort dingetjes maar ik heb nog geen 3 weken ervaring met html dus ik ben best wel noob :)
Link naar reactie
[quote:92aec8326a="Johnny321"]en zoek es een cursus [b:92aec8326a]java[/b:92aec8326a] + html op. Weet je tenminste de basisbeginselen[/quote:92aec8326a] en dat zijn 20 virtuele zweepslagen! @TS Waarschijnlijk gebruikt je een kant en klaar menu. post eens eens een URL of code. Of vertel welk menu je gebruikt... t.
Link naar reactie
Ik heb weer een probleem vorige probleem is opgelost. Maar nu ben ik helemaal het spoor bijster, ik kan er geen hond aan vast knopen. Hoe bouw ik een link waarop je moet dubbelklikken. Ik heb er echt geen idee van. Heb al op een aantal sites gecheckt maar die hebben het allemaal niet. Misschien kunnen jullie mij weer wijze raad geven.
Link naar reactie
Zo: [code:1:76c5b88abb]<script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> <!-- function goToURL() { //v3.0 var i, args=goToURL.arguments; document.returnValue = false; for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'"); } //--> </script> <body> dubbelklik <a href="#" onDblClick="goToURL('parent','http://eenSite.nl');return document.returnValue">hier </a> </body>[/code:1:76c5b88abb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...