Ga naar inhoud

website tonen op kleine schermen


Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen met het volgende: Ik heb mijn site (zie "handtekening") zo gemaakt dat als hij opent hij gebruik maakt van de maximale beschikbare ruimte op het scherm. Als ik nu vervolgens dat window kleiner maak (en met name de verticale ruimte verklein door de onderrand naar boven te slepen) dan wordt op een bepaald moment mijn site helemaal in elkaar gedrukt. (1) Hoe voorkom ik dat? En (2) Hoe bereik ik dat er over de volle lengte van mijn site een verticale scrollbar verschijnt bij een te klein window? De vragen komen voort uit de wens om mijn site ook "leesbaar" te maken op schermen van 800x600 en nog kleiner, in gebruik op de plek waar ik les geef (liefdewerk oud papier op gekregen computers). Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
[quote:e2f0a9342c="PeterTheGreat"]Ik heb mijn site (zie "handtekening") zo gemaakt dat als hij opent hij gebruik maakt van de maximale beschikbare ruimte op het scherm.[/quote:e2f0a9342c]Haal dat aub weg, want dat is hoogst irritant. Niemand heeft het recht mijn browserinstellingen te veranderen, wie denk je wel dat je bent dat je het beter weet dan ik!? Denk eens aan mensen met een resolutie van 1600x1200, die zitten echt niet te wachten op een volledig scherm. Gelukkig kan je in Mozilla dergelijke JavaScript-acties uitschakelen. (Overigens bedoel ik het goed en niet zo bot als dat het in schrift overkomt).[quote:e2f0a9342c="PeterTheGreat"]Hoe voorkom ik dat?[/quote:e2f0a9342c]Geen gebruik maken van relatieve maten en positionering.[quote:e2f0a9342c="PeterTheGreat"]Hoe bereik ik dat er over de volle lengte van mijn site een verticale scrollbar verschijnt bij een te klein window?[/quote:e2f0a9342c]Dit is standaard het geval op een site, dus wellicht heb je dit uitgeschakeld met CSS oid. [b:e2f0a9342c]Edit:[/b:e2f0a9342c] net even op je site gekeken, en het laatste probleem wordt veroorzaakt door het gebruik van frames. Wellicht is het een idee om een frameloos ontwerp te maken. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...