Ga naar inhoud

Uitlijnen tabel met cellpadding


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een tabel gemaakt waarmee ik via css cellpadding meegeef. De content van de site wordt via php included in een cel van de tabel. Ik heb de breedte van iedere cel berekend adhv de totale breedte van de tabel. Zonder padding verspringt deze niet, met padding wel. Voor zover ik weet is het niet zo dat als er padding wordt toegekend aan een cel dat dit invloed heeft op de breedte van de cel? Nu is het zo dat als ik verschillende pagina's inlaad de tabel bepaalde cellen verspringen die ik een absolute breedte heb meegegeven. De site waarover het gaat: [url]http://www.web-core.nl/huidige%20projecten/vermunt/[/url] De css file: [code:1:69a6c11c11] td { font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; color:#006600; font-size: 11px; } .news { padding:3px; border-style:solid; border-width:1px; border-color:#336600; border-top-width:0px; } .content { padding:5px; border-right-style:solid; border-right-color:#336600; border-right-width:1px; } .bottom, .bottom a { padding-right:5px; background-color:#336600; text-align:right; color:#FFFFFF; text-decoration:none; } .bottom a:hover{ color:#FF3300; text-decoration:none; } h1 { color:#FF0000; font-size:14px; } [/code:1:69a6c11c11] bvd. NB: de site is gemaakt middels tabellen of het juist is om deze te gebruiken of niet maakt nu even niet uit.
Link naar reactie
als je de site ziet: links springt ongeveer halverwege de onderste cell 1px naar links. (dit is als je op het menuitem ons bedrijf klikt.) Als je op het submenuitem contact klikt (onder ons bedrijf) verspringt de tabel weer. Ik heb absolute waarden meegegeven en vraag me af waarom die tabel dan verspringt.
Link naar reactie
[quote:5c3577927a="termin8or"]Ook niet als je gewoon geen problemen hebt als je het op een *betere* manier oplost, zonder tabellen?[/quote:5c3577927a]Zullen we deze discussie toch maar niet voeren aangezien de topicstarter duidelijk aangeeft hier geen prijs op te stellen? De meesten hier kennen de standpunten van verschillende mensen en een nieuwe welles/nietus-discussie gaat daar geen verandering in brengen. - Bas
Link naar reactie
[quote:7b38c45d1b] Geplaatst: 02 Maa 2004 21:01 Onderwerp: oh nu snap ik het... hij bedoelt letterlijk verspringen (ten opzichte van elkaar) niet dynamisch verspringen -?-[/quote:7b38c45d1b] Ik weet niet wat je met dynamisch verspringen bedoelt. [quote:7b38c45d1b]Bij mij ook niet, of bedoel je het gedeelte waar 'nieuws' instaat. Deze staat 2px tever naar links, maar verspringen? Nee, (niet in IE/Opera)[/quote:7b38c45d1b] Ja, wanneer je bijvoorbeeld op "Contact" (rechts onderin de pagina) klikt zie je dat de site 2 px verschuift, vespringt of hoe je het dan ook noemen wil. Dat is het grote probleem, ik hoop dat jullie zien wat ik bedoel.
Link naar reactie
O ja, nou zie ik het. Hmm ja dit wordt inderdaad veroorzaakt door de padding, die veroorzaakt een verbreding van de tabel-cel. Misschien dat dit helpt: [code:1:e206f7c535] .news { width:94px; padding:3px; border-style:solid; border-width:1px; border-color:#336600; border-top-width:0px; } [/code:1:e206f7c535] Dus gewoon de width kleiner maken dan je nu hebt.
Link naar reactie
[quote:23e8d2b67e]Dus gewoon de width kleiner maken dan je nu hebt.[/quote:23e8d2b67e] Dit is geen oplossing, want de news verspringt als je andere content inlaad. Dus als ik heb aanpas aan bijvoorbeeld index.php?content=contact, dan zla hij weer verspingen als ik de aabiedingen laat zien. Maar, als ik nu toch de gehele website in <div>'s zet, ben ik dan van het probleem af?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...