Ga naar inhoud

linken naar een frames-pagina


Aanbevolen berichten

Voor onze basisschool heb ik een site gemaakt. Middels een e-mailtje worden belangstellenden (m.n. ouders) op de hoogte gehouden van veranderingen. Graag zou ik daarin een link opnemen naar de juiste pagina, maar dan wel op de juiste plaats binnen de frames-pagina. Kan dit met html? of is daar een script voor nodig. Met HTML kan ik wel een beetje uit de voeten, maar de rest ... Bekijk eventueel onze site op: http://www.cbs-het-anker.nl Bedankt, Roland
Link naar reactie
Als het aantal pagina's waarnaar je wilt deeplinken niet al te groot is, kun je meerdere framesetbestanden maken, en die in de email zetten. Je hebt bijv. nu je frameset in je index.html gedefinieerd. Maak een indexagenda.html, definieer daarin dezelfde frameset, maar niet met de startpagina, maar een subpagina in het centrale frame. In het mailtje link je naar http://www.domein.nl/indexagenda.html...
Link naar reactie
Maar dan moet je gaan scripten, waar je niet omheen kan als je iedere keer naar een andere pagina wilt linken. Wat ook nog kan is één deeplinkframeset maken die je ook iedere aanpast als je een mailing de deur uit doet, maar dat is nogal bewerkelijk. Als je gaat scripten, dan kun je het best nog een script gebruiken, nl. eentje die je in die pagina zet en die controleert of de andere frames er wel omheen staan. Zo niet dan wordt de frameset geladen. En dan kan ik me natuurlijk niet inhouden :smile: Ik heb een frameset.html met een frame 'midden' waarin ik de pagina's weergeef. In die subpagina's zet ik dit script (ergens tussen begin head en einde body): <script language="JavaScript"> if (window.name != 'midden') parent.location.href = 'frameset.html?'+location.href; </script> en in frameset.html staat dan dit script: <script language="JavaScript"> var table_of_contents = "beginpagina.html"; var blank = " "; var content = (location.search) ? location.search.substring(1, location.search.length) : table_of_contents; function fillFrame() { parent.midden.location.href = content; } </script> Je (en iedereen) kan dan gewoon naar de subpagina linken in je mailtje. [ Dit Bericht is bewerkt door: Paulus op 2002-03-21 21:37 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...