Ga naar inhoud

Plaatje goed weergeven (beeldvullend)


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben bezig met een website voor een basisschool. Nu heb ik 2 plaatjes gemaakt 1 van 1024 X 768 en 1 van 800 X 600. Ik wil deze afhankelijk van de schermgrootte van de gebruiker via een redirect script laten zien. Nu wil ik wel dat een iemand die een scherm van 800 X 600 heeft een plaatje krijgt te zien die beeldvullend is en dus niet meer hoeft te scrollen. en voor iemand die een 1024 x 768 scherm heeft idem dito. Nu heb ik een tabel gemaakt van 1024 x 768 voor het plaatje van 1024 X 768 en een tabel van 800 X 600 voor het plaatje van 800 x 600. maar nog steeds krijg ik geen beeldvullend plaatje en moet ik scrollen bij beide constructies. Ik heb het ook al geprobeerd zonder tabel en dan het plaatje als achtergrond en ook in de tabel als achtergrond en gewoon als plaatje. Ik zit even vast, heeft iemand misschien een verhelderende suggestie cq oplossing ? Alvast bedankt
Link naar reactie
Natuurlijk klopt een tabel op 1024x768 of op 800x600 niet. Je browser heeft toch ook nog randjes, balkjes, en vergeet de statusbalk enzo niet! Met javascript en innerWidth en innerHeight (NS) en availWidth en availHeight kun je al een stuk de goede kant op. Maar denk je ook aan de grootte van de foto, in kb? Die moet nog wel te laden zijn...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...