Ga naar inhoud

[sitecheck] werp uw vakkundig blik hierop...


Aanbevolen berichten

Aantal dingen die mij direct opvielen: op 1024x768 staat het flashfilmpje al net buiten beeld, erg onnodig (ok, als ik de Google Toolbar uit zet past ie nog net, maar toch), over lagere resoluties praat ik niet eens meer. Het filmpje zelf is naar mijn idee ook niet handig, samen met de scroller en het ernstig irritante meeschuivende menu aan de bovenkant wordt het iets te druk. Door die drukte is het vrij lastig het een en ander te vinden. Voorderest vind ik de pagina's niet bij elkaar passen. Je beginpagina heeft bijvoorbeeld een blauwe achtergrond, maar de rest van de pagina's die ik bekeken heb niet, en zo zijn er wel meer dingen (lettertypen, kleuren, indeling). Wat me nu ook ineens opvalt: je linker en boven-frames zijn in procenten, als ik m'n browservenster verklein dan vallen ze weg. Hetzelfde bij resoluties hoger dan 1024x768, dan worden ze ineens breder. Geef die frames een vaste breedte, komt netter uit. Om niet geheel negatief te zijn: je menu aan de linkerkant komt bijvoorbeeld netjes over naar mijn mening, daar kan je wat mee. Trek dat door in je pagina. Niet letterlijk natuurlijk, maar probeer je pagina's iets meer in een passende stijl te maken, zodat het geheel iets rustiger en overzichtelijker wordt...
Link naar reactie
Ik heb een goede tip voor je. Kijk eens naar andere websites waarvan jij vindt dat de navigatie goed werkt en ook nog eens duidelijk is! Kijk ook hoe andere makers er geen rommeltje van maken door de tabellen uit te lijnen. Gebruik die dingen om te combineren met je eigen kennis en stijl. Op die manier zit je op het juiste spoor. Alleen html schrijven of sites maken is niet voldoende. De tweede stap is om er een aantrekklijke site van te maken waar mensen vaak terugkomen. Toch? Succes verder Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...