Ga naar inhoud

route op landkaart in Flash


Aanbevolen berichten

Waarschijnljk heb ik mijn bedoeling niet goed uitgelegd. Op een landkaart moet vanuit een bepaalde plaats een lijn langzaam gaan groeien naar een andere plaats. De lijn moet dus steeds langer worden en in willekeurige bochten kunnen lopen. Volgens mij komt bij Toeter84 de gehele lijn langzaam te voorschijn (faden) en dat is niet de bedoeling. Bij Dilbert verplaatst een image zich over een pad en daar kan ik ook niks mee. Je zou kunnen zeggen dat het pad zelf langzaam moet groeien. Wie weet wat ik bedoel en weet ook een oplossing voor me? Hartelijke groeten, Petra
Link naar reactie
Nou dat idee van Dilbert is zo slecht nog niet, maar dan moet hij wel de gezette stipjes laten staan... zie het als een soort Snake (telefoongame). Dilbert zegt: . ___. ______. (die _ zijn spaties) Wat jij wilt hebben: . ... ...... en dan maakt het aantal bochten niet uit. Maar het moet anders kunnen... daarom riep ik ook al Eazy en J-P, die weten dat neem ik aan wel. Misschien kun je Eazy bereiken, profile is [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/bb_profile.php?mode=view&user=9539[/url] ? (ik mag hier van Bill geen e-mailadres noemen dus dan maar dit) _________________ [url=http://www.stylite.nl]·[/url] [url=http://www.heidi.stylite.nl]www.heidi.stylite.nl[/url] [b:01c4f463b1]·[/b:01c4f463b1] If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:01c4f463b1]No Doubt[/i:01c4f463b1] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-03-06 17:22 ]
Link naar reactie
Hallo Easy, Bedankt voor je reactie. Heb je die movie speciaal voor mij gemaakt? Je idee komt een beetje in de buurt van wat ik bedoel, maar zoals je zelf ook gezien zult hebben toont het uiteinde van de lijn nogal rare hoeken. Bovendien wordt het, naarmate de lijn kronkeliger wordt, steeds moeilijk om een geschikte mask te construeren. Ik had dit zelf ook al geprobeerd. Je oplossing is dus niet echt wat ik bedoel. Ik zoek een structurele oplossing waarbij je bijv. ook een spiraal met 20 windingen langzaam kunt laten ontstaan. Toch heel hartelijk bedankt voor je reactie, Paula.
Link naar reactie
sorry paula, een 'structurele' oplossing is er voor zover ik weet, niet. misschien dat je met 'toonboom studios' oid iets meer animatiemogelijkheden hebt (is maar een gok..) maar als je de snelheid (fps/minder frames)een beetje opvoert, is het net alsof het klopt (en dat is meestal goed genoeg). maar goed, dit was even een simpel voorbeeld (gaat iig sneller dan keyframe-animaties, toch?) en met iets meer aandacht kan het wel een stuk mooier. animeren kost -vrees ik- nou eenmaal veel tijd. succes (e) _________________ [ Dit Bericht is bewerkt door: eazy op 2002-03-07 01:44 ]
Link naar reactie
[quote:f487296e22] Op 06-03-2002 23:39, schreef pwm.dyk: Heb je die movie speciaal voor mij gemaakt? [/quote:f487296e22] op "aandringen" van toeter :wink: [quote:f487296e22] Ik zoek een structurele oplossing waarbij je bijv. ook een spiraal met 20 windingen langzaam kunt laten ontstaan. [/quote:f487296e22] dat zou je kunnen doen met actionscripting (als de lijndikte niet willekeurig hoeft te varieren) ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar een lijnstukje dupliceren, in grootte aanpassen en plaatsen ad hand van de hoek is echt niet zo moeilijk. maar goed, wat wil je nu precies? heb je een voorbeeld van het 'eindplaatje' dat je wilt opbouwen ofzo? ik hoor 't wel (e) ps. email = ok.
Link naar reactie
Hallo allemaal, Uit jullie antwoorden begrijp ik dat het in Flash niet zo eenvoudig is om een willekeurige lijn te laten groeien. Uiteindelijk heb ik, geholpen door jullie meedenken, een oplossing gevonden door de bewuste lijn als een pad te laten functioneren waarbij een klein cirkeltje zich d.m.v. motion tweening over dat pad beweegt. Hierbij zorgde ik ervoor dat de cirkeltjes elkaar bij ieder frame een klein beetje overlapten. Vervolgens maakte ik van ieder frame een keyframe. Hierdoor kreeg ik een layer met in elk frame het cirkeltje op een iets andere plaats. Daarna maakte ik een nieuwe layer aan en kopieerde in het eerste frame het eerste cirkeltje. Na het invoegen van een nieuw keyframe kopieerde ik het tweede cirkeltje enz. Uiteindelijk kreeg ik zo een layer waarbij elk frame een cirkeltje meer bevatte. De oorspronkelijke layer met de losse cirkeltjes verwijderde ik daarna. Tot slot maakte ik van de nieuwe layer een mask. Zo ontstond uiteindelijk een mooi groeiende spiraal met netjes afgeronde uiteinden. Eazy schrijft dat animeren nou eenmaal tijd kost, maar daar ben ik het niet mee eens. Vroeger kostte dat veel tijd, toen Walt Disney zijn tekenfilms beeldje voor beeldje moest tekenen. Maar met de huidige programmatuur moet het mogelijk zijn om zoiets automatisch te laten genereren. En ik vind dat Flash zoiets zeker moet kunnen. Voor wie belangstelling heeft, de animatie is te zien op de site van mijn vader: http://www.si.hhs.nl/~pieterd/spiraal.html Hartelijke groeten en tot het volgende probleem, Paula
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...