Ga naar inhoud

Sitecheck (www.retroworld.nl)


Aanbevolen berichten

[quote:0552c45c51] Op 03-04-2002 12:52 schreef Toeter84: Leg even uit wat dat voor tactiek is met -- erachter? Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord en het lijkt me ook heel onlogisch. Ik ben een fel tegenstander van procentuele tabellen. Begin er niet aan, maak je tabel gewoon 760px breed en speel op safe :smile: [/quote:0552c45c51] Die -- staan hier enkel om het af te zonderen van de text,heeft niks met html te maken.Wat betreft de % aanduiding in de table of TD,zo verschijnt hij in elke resolutie goed.Er kan altijd nobreak gebruikt worden om te voorkomen dat dingen onder elkaar geplaatst worden in 640x480 als ze naast elkaar moeten staan in 1 TD. celpadding="5" levert hetzelfde op als 10 extra pixels. In mijn stats is 640x480 slechts 3%,800x600 is 53%,1024 is nu al 33%(komen er steeds meer van !),hogere resoluties is 5% ,die 38% hou ik ook rekening mee dat die geen halve of 3/4 monitor gevuld hebben.Met 760 pixels als tabelmaat krijg je dat wel.Verder is het natuurlijk ieder zijn eigen persoonlijke manier van werken.
Link naar reactie
mwah, opzich heeft hij wel gelijk. Met procenten past het altijd goed. Het enige probleem is dan idd dat het er of fucked up uit gaat zien bij hoge resoluties of juist bij lagere resoluties. ik heb nu een breedte genomen waarbij je twee balken links en rechts hebt staan zoals ook op dit forum (als je tenminste de resolutie niet op 800x600 hebt staan) en dat zie je op veel sites. Hierdoor heb je een goede layout en ziet alles er nog overzichtelijk uit ook. Maar ik zal wel ff 10 px weghalen zodat het wel goed past :smile:
Link naar reactie
Ik heb gisteren gekeken (maar vond het toen te laat om er wat over te zeggen) Mijn indruk is dat het een redlijk simpele maar degelijke site is, 1 ding wat me wel opviel was dat het net leek alsof ik mijn beeldscherm verkeerd had afgestelt, het was net of er een donker glasplaatje over gelegt was :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...