Ga naar inhoud

Vertel u maar!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zal eerst meer eens even voorstellen; mijn naam is Peter en ik ben 14 jaar. Ik ben erg handig met het bouwen van websites en ik denk dat ik er wel geld mee zou kunnen verdienen. Als ik zo kijk naar http://www.but-a-site.nl en http://www.rrwd.nl en nog vele anderen dan zie ik dat er zeer hoge prijzen gevraagd worden voor het laten maken van een website. Nu wil aan jullie vragen, vooral de ondernemers, of jullie iemand van 14 serieus zouden nemen als webdesigner? Ik kan de bedrijven een aardig portfolio tonen. Ik heb b.v. gewerkt aan de website van de schoolkrant van mijn school en een groot bedrijf (van mijn oom) heeft ook een website die door mij is gemaakt, ook heeft de plaatselijke basisschool een website bij mij in aanbouw. Zijn bedrijven hiervan overtuigd of vinden ze iemand van 14 echt te jong? Graag uw mening, zodat ik mezelf snel of niet op het webdesignen kan storten. Met vriendelijke groet, Peter
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou zeggen: laat eens wat van je werk zien hier, zonder dat kunnen we geen oordeel vormen. Persoonlijk zou ik geen zaken doen met iemand die zo jong is als jij bent. Maar wellicht wel als je onwijs veel talent hebt en niet de zoveelste "mijn oma vindt het mooi, dus ik wordt webdesigner"-designer bent. Dus: laat eens wat zien. Tip: zeg nooit van jezelf dat je best goed bent, dat komt arrogant over :wink:
Link naar reactie
[quote:d958913f11]Zijn bedrijven hiervan overtuigd of vinden ze iemand van 14 echt te jong? Graag uw mening, zodat ik mezelf snel of niet op het webdesignen kan storten. [/quote:d958913f11] Kinderen van 14 zijn geen 'juridische partij'. Een bedrijf dat jou een website laat maken heeft geen poot om op te staan als er iets misgaat. Daarnaast is het wel zo dat ondernemers bereid zijn risico te lopen (lees; geld te verdienen). Dus als je een gierige domme ondernemer tegenkomt heb je een kans. Bij de wat grotere bedrijven maak je geen kans. Echt belangrijk is om te weten wat je nou werkelijk kunt. Want wij weten dat je frontpage een heel eind kan komen. Ziet er allemaal prima uit, maar....kijk er eens een bron op na en je gaat gillend naar huis.
Link naar reactie
[quote:7bec0abe90] Op 02-03-2002 20:55, schreef Big mama: [/quote:7bec0abe90] Beste Peter, Kijk, als webdesigner kan je nog zo goed zijn, op je 14e mag je wettelijk gezien geen zaak beginnen, daarvoor moet je minstens 16 zijn. Ik ben zelf 16, en ik heb er wel eens aan gedacht een webdesign bedrijf te beginnen, maar ik wacht toch tot ik 18 ben. Gewoon omdat ik denk dat men mij nu nog niet serieus neemt. En, je moet niet alleen denken aan het webdesign, je moet ook alle financiële zaken regelen, je moet een kvk nr hebben, een BTW nr, je moet een verzekering afsluiten, en ga zo maar door. Er komt veel kijken bij het beginnen van een bedrijf. Mijn advies is dus: Wacht tot je 18 bent, en ga tot die tijd plannen wat je wilt gaan doen, wil je bijvoorbeeld alleen webdesignen, of ook hosting, enz. Maak voor kennissen gratis sites, zodat je op je 18e een grote verzameling websites hebt gemaakt. Succes! groet, Victor. _________________ Bill Gates: hebben we hem ook weer Long time, no see... [ Dit Bericht is bewerkt door: victorhopman op 2002-03-03 13:09 ]
Link naar reactie
Hallo allemaal, Eerst wil ik ff reageren op Wiep Corbier. Ik begrijp dat ondernemers liever op sav spelen, maar het is toch wel heel erg verleidelijk als ik voor € 100,- een website kan maken die er even goed uit ziet als een website van € 1000,-? Verder wil ik tegen Victorhopman zeggen dat hij op z'n 16e rustig kan beginnen! Kleine ondernemers vinden het geen probleem als je geen Kvknummer hebt en qua verdiensten moet je gewoon onder het belastingstarief blijven. Onder een bepaald bedrag hoef je geen belasting te betalen. En een verzekering is daarom ook niet echt nodig. Ik weet niet zeker of de reactie ''14 is te jong'' ook wel correct is. Kijk maar eens op http://www.jeteye.tk (jongen van 14 jaar oud) of http://www.stylite.nl (meisje van inmiddels 17, begon op haar 16e). Ik denk dat je ook rekening moet houden welke ondernemers je benaderd, misschien is de plaatselijke kapper een idee of het restaurant van om de hoek? Met vriendelijke groet, Peter
Link naar reactie
[quote:998ec9b2a4]Eerst wil ik ff reageren op Wiep Corbier. Ik begrijp dat ondernemers liever op sav spelen, maar het is toch wel heel erg verleidelijk als ik voor € 100,- een website kan maken die er even goed uit ziet als een website van € 1000,-? [/quote:998ec9b2a4]Bewijs dan eens dat je zo goed bent? Ik geloof er eerlijk gezegd niets van... [quote:998ec9b2a4]Verder wil ik tegen Victorhopman zeggen dat hij op z'n 16e rustig kan beginnen! Kleine ondernemers vinden het geen probleem als je geen Kvknummer hebt en qua verdiensten moet je gewoon onder het belastingstarief blijven. Onder een bepaald bedrag hoef je geen belasting te betalen. En een verzekering is daarom ook niet echt nodig.[/quote:998ec9b2a4]Als je dit zegt, weet ik genoeg: je bent er niet aan toe. Wat denk je van aansprakelijkheid? Of nog leuker: wat doe je als een klant niet betaald? Vooruit betalen mag/hoeft wettelijk gezien niet en als iemand dan niet betaald heb jij echt compleet totaal geen poot om op te staan... [quote:998ec9b2a4]http://www.stylite.nl (meisje van inmiddels 17, begon op haar 16e).[/quote:998ec9b2a4]Ja maar dat is ook geen echte onderneming, zonder KvK-nummer dus (check [url=http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=stylite.nl&zoek.x=29&zoek.y=11]dit[/url] maar eens, en kijk dan wie die domeinnaam geregistreerd heeft (en vergelijk de naam van dat bedrijf vervolgens eens met mijn e-mail adres)). Als je geen "echte" ondernemer bent, mag je ook geen BTW terugvragen en dus ook niet in rekening brengen. De klant mag het dan ook niet terugvragen... Ik probeer je dus niet te ontmoedigen, maar ik geef even aan dat je echt nog veel moet leren op het gebied van het ondernemerschap. Laat nu eerst eens wat werk zien, zonder dat kunnen we ook niet meer blaten dan ik hierboven doe :wink: [edit]Quote's :sad:[/edit] _________________ Wiep Corbier: Ik heb even gechecked wat je zei Bill en je hebt gelijk (en maak hier a.u.b. geen sig van!). [ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-03-03 18:16 ]
Link naar reactie
[quote:8785c1d7f1] Op 03-03-2002 17:43, schreef Wiep Corbier: [quote:8785c1d7f1]Kijk maar eens op http://www.jeteye.tk (jongen van 14 jaar oud) [/quote:8785c1d7f1] Weer een prima voorbeeld van een wit scherm. [/quote:8785c1d7f1] Die gozer kan geen eens een link maken [code:1:8785c1d7f1]<a href="file:///C:/Mijn%20documenten/Mijn%20Webs/JetEye.tk%20WebDesign/default.htm">Skip</a>[/code:1:8785c1d7f1] [edit by BG]Effe de layout hersteld :wink:[/edit] _________________ [b:8785c1d7f1] [url=http://www.ikwilhet.nu/webmaster_apply.asp]Opeens weet je wat je wilt worden! Je wordt webmaster![/url][/b:8785c1d7f1] [ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-03-03 19:23 ]
Link naar reactie
w00t, ik word ook genoemd :cool: ik ben dus van stylite.nl, big mama! :wink: hey maar, ik zou zeggen, begin niet op je zestiende ofzo. Victorhopman heeft een goed punt, maar let ook op je school. het is echt veel werk, ik heb nu een aantal klanten tegelijk en dat is drúk! let erop dat je erg veelzijdig bent. je moet niet alleen de site maken, mensen willen ook vaak nog speciale wensen; flash erin, een uitgebreid aanvraagformulier, een lijst met producten en prijzen... ...en dan komt het updaten nog. realiseer je dat je klant dat amper zelf kan, en dat dat dus aan jou besteed is. tenzij je je school opzegt, lukt het níet om voor een stuk of tien tot vijftien klanten die website up to date te houden met foto's, teksten, etc. klanten zeggen ook soms 'kijk dit is nieuw, schrijf er maar een mooi verhaaltje bij' en dan mag je nóg meer doen. webdesign is dus als je het zo aanpakt een tijdrovende en langdurige zaak. toch succes ermee. ik zou graag wat werk van je zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...