Ga naar inhoud

Commentaar op site


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een site in elkaar gezet voor onze organisatie (zie site voor uitleg :smile:), en nou ben ik wel benieuwd naar commentaar, opmerkingen, suggesties etc. Criteria bij deze site zijn/waren: - moet snel zijn (aangezien toch veel mensen nog modemmen) - gebruiksgemak en informativiteit zijn belangrijk - moet makkelijk te updaten en bij te houden zijn (ook voor een leek) - probeer het geheel een beetje interactief te maken In hoeverre denken jullie dat hieraan is voldaan, en wat kan er nog beter? Ik ben er in ieder geval al wel achter dat hij voor geen meter werkt in Netscape. Je kunt de site [url=http://www.oprit.rug.nl/wings]hier[/url] vinden. Alvast bedankt! [ Dit Bericht is bewerkt door: Spatbord op 2002-02-27 16:02 ]
Link naar reactie
1. Full-screen=AltF4 2. Kleurgebruik saai. 3. Kleurgebruik bovenin fout> Meer kleur! :wink: 4. Waar zijn de plaatjes??? Gelukkig 2x een knopje met venster sluiten. Interactief> Als jij full-screen interactief noemt... :smile: Aan het forum moet nog gesleuteld worden. _________________ [b:d5962b98c4]Da issie weer...[/b:d5962b98c4] [ Dit Bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-02-27 16:14 ]
Link naar reactie
ik zat er met Mozilla op en krijg meteen dit bericht: [quote:c9b7cc8f47] If nothing appears then your browser does not support JavaScript. Your browser must support JavaScript to be able to see this page. It is also STRONGLY advised that you use Internet Explorer to view this page. Netscape is not able to show this page the way it is supposed to do (it does not show the menu, for example...)[/quote:c9b7cc8f47] Hoe wil je snel bezoekers kwijt raken. |:(
Link naar reactie
Ik heb in ie effe de link van de pop-up gepakt en de site werkt gewoon in mozilla. Zoals hiervoor al gemeld werd haal die fullscreen pop-up weg en laad je site gewoon in de normale pagina en laat a.u.b. alle browsers toe. _________________ [b:b693e93b0a] [url=http://www.ikwilhet.nu/webmaster_apply.asp]Opeens weet je wat je wilt worden! Je wordt webmaster![/url][/b:b693e93b0a] [ Dit Bericht is bewerkt door: blackboarder op 2002-02-27 16:32 ]
Link naar reactie
Full-screen is idd, irritant. Niet doen dus. Ik kon zo geen aantekeningen maken in Kladblok. Vooral als het als informatieve site is bedoeld, zou ik dat full-screen gedoe laten varen. Anders krijgen bezoekers niet direct de kans om in word, kladblok, wordpad of andere elektronische notitieboekjes wat informatie over te nemen. Het menu mag wat mij betreft wel wat opvallender. Omdat je aandacht meteen naar het midden wordt getrokken, waar alle info te vinden is, is het makkelijk om het menu over het hoofd te zien, of te verslijten voor een versieringsrandje. Bij 'Over WingESN' kon ik wel springen naar een ankerpunt beneden, maar niet meer naar boven. Meer weet ik zo niet, (geen kladblok bij de hand en zo... :wink: ) Voor de rest ziet het er wel rustig uit.
Link naar reactie
Ik vind het een beetje lijken op een DOS-programma. Dat enorme blauwe vlak maakt het natuurlijk een beetje saai. Verder staat de content in een klein kijkvenstertje en dat vind ik persoonlijk niet erg toegankelijk. Het lijkt dan net alsof er gigantische lappen tekst aan komen en dat is niet uitnodigend. Als je het niet full-screen zou doen zou het er wel beter uit zien, denk ik.
Link naar reactie
Kleiner lettertype van de tekst in het forum kan geen kwaad. Ook ik kreeg deze melding: If nothing appears then your browser does not support JavaScript. Your browser must support JavaScript to be able to see this page. It is also STRONGLY advised that you use Internet Explorer to view this page. Netscape is not able to show this page the way it is supposed to do (it does not show the menu, for example...) Dirk... [ Dit Bericht is bewerkt door: scs op 2002-02-27 18:48 ]
Link naar reactie
Allemaal alvast bedankt voor jullie commentaar. [quote:38e7842c20]1. Full-screen=AltF4 [/quote:38e7842c20] Ik heb het inmiddels aangepast. De reden dat ik dit aanvankelijk gedaan had was omdat de pagina er eerst nogal raar uitzag zogauw je hem op een andere resolutie bekeek dan waarop ik hem gemaakt had (werk zelf op 1280x1024, maar meeste bezoekers op 800x600). Kijk maar eens of het nu beter is... [quote:38e7842c20]2. Kleurgebruik saai. 3. Kleurgebruik bovenin fout> Meer kleur! [/quote:38e7842c20] Misschien nog suggesties hoe ik het verbeteren kan? [quote:38e7842c20]4. Waar zijn de plaatjes??? [/quote:38e7842c20] Wat voor een plaatjes had je er graag op gehad? :smile: [quote:38e7842c20] ik zat er met Mozilla op en krijg meteen dit bericht: [bericht] Hoe wil je snel bezoekers kwijt raken. |:( [/quote:38e7842c20] Als je me zou kunnen vertellen wat ik moet veranderen zodat de pagina in NN wel goed wordt weergegeven, graag! Zo ziet het er nu in ieder geval uit bij mij. [img:38e7842c20]http://www.spatbord.host.sk/overig/nn.jpg[/img:38e7842c20] [quote:38e7842c20]Het menu mag wat mij betreft wel wat opvallender.[/quote:38e7842c20] Dat is waarschijnlijk erg afhankelijk van de resolutie waar je op werkt. Als je op 800x600 de pagina bekijkt valt het denk ik al heel wat meer op. [quote:38e7842c20]Bij 'Over WingESN' kon ik wel springen naar een ankerpunt beneden, maar niet meer naar boven. [/quote:38e7842c20] Inmiddels ook aangepast. [quote:38e7842c20]Dat enorme blauwe vlak maakt het natuurlijk een beetje saai. [/quote:38e7842c20] Ook jij werkt waarschijnlijk op een vrij hoge resolutie...:smile: Het kijkvenstertje is nu in ieder geval ook op hoge resoluties wat groter. [quote:38e7842c20] * Meer plaatjes die vorm geven aan de tabellen en vierkanten van nu grafische afwerking dus * Meer kleur [/quote:38e7842c20] Grafisch is niet mijn sterkste kant. Heb je misschien wat concretere suggesties? Of een voorbeeld van een andere pagina oid? [quote:38e7842c20]* Nettere logo's - als het officieel is, kun je die logo's zo viavia aanvragen. [/quote:38e7842c20] Inmiddels ook aangepast. [quote:38e7842c20]Kleiner lettertype van de tekst in het forum kan geen kwaad. [/quote:38e7842c20] Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat kan veranderen... PS. Toeter84: ik heb dan wel geen foto in de foto-topic geplaatst, maar op deze pagina ben ik wel te vinden. :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: Spatbord op 2002-02-27 19:32 ]
Link naar reactie
[quote:7295ceb7bf] Op 27-02-2002 19:30, schreef Spatbord: Als je me zou kunnen vertellen wat ik moet veranderen zodat de pagina in NN wel goed wordt weergegeven, graag! Zo ziet het er nu in ieder geval uit bij mij. [url=http://www.spatbord.host.sk/overig/nn.jpg]Afbeelding[/url] [/quote:7295ceb7bf] Hij geeft nu de pagina in mozilla [url=http://tomroelofs.host.sk/wazzup.jpg]zo[/url] weer en dat vind ik kunnen. _________________ [b:7295ceb7bf] [url=http://www.ikwilhet.nu/webmaster_apply.asp]Opeens weet je wat je wilt worden! Je wordt webmaster![/url][/b:7295ceb7bf] [ Dit Bericht is bewerkt door: blackboarder op 2002-02-27 20:01 ]
Link naar reactie
Ik vind hem nu al veel beter. Het blauw is al minder overweldigend dan eerst. Verder zou ik het witte tekstvlak helemaal naar rechts doortrekken, maar goed, dat is maar een mening, zou W.A. zeggen. Nu nog een logootje linksboven, een rollover voor de links, hier en daar een kleurtje en een vormgevingselementje (met name aan de wat massieve zijkanten) en je bent de man. De grijze lijnen doen het nu ook beter op het blauw alleen zou ik de bovenste lijn wel gewoon doortrekken in plaats van naar beneden te laten springen. Moet dat iets vormgeverigs voorstellen? Zou ik niet doen want het past niet zo bij de rest.
Link naar reactie
[quote:195cab8a8d]Hij geeft nu de pagina in mozilla zo weer en dat vind ik kunnen. [/quote:195cab8a8d] Hmm, daar doet hij het dus wel. Met NN 4.5 doet hij het dus niet goed... [quote:195cab8a8d] Tip voor foto's: -Plaatje van de universiteit - ,, ,,Mentoren - ,, ,,Internationaliseringsdag - ,, ,,Foto Nederland-Buitenland [/quote:195cab8a8d] Ik zal eens kijken wat ik nog kan vinden. Je brengt me trouwens wel op een idee voor iets wat nog wel toegevoegd kan worden: About Groningen, met wat info over Groningen, de universiteit etc. :smile: [quote:195cab8a8d]Nu nog een logootje linksboven[/quote:195cab8a8d] Ik heb daar nu de link naar de NL/EN-versie staan, die zou ik dus volgens jou moeten vervangen? Het probleem is denk ik ook een beetje dat ons logo zich niet erg leent om erg te verkleinen. En als het vrij groot is blijft er op lagere resoluties zo weinig ruimte over voor tekst. Ik zal er iig nog eens wat mee gaan spelen. [quote:195cab8a8d]een rollover voor de links[/quote:195cab8a8d] Moet ik eerst gaan uitzoeken hoe dat werkt... Of kan iemand mij vertellen hoe ik dat makkelijk in het css-script kan toevoegen? [quote:195cab8a8d]hier en daar een kleurtje en een vormgevingselementje (met name aan de wat massieve zijkanten) en je bent de man. [/quote:195cab8a8d] Ik zal nog eens wat mee spelen. Maar op welke resolutie bekijk jij hem eigenlijk? Die zijkanten zijn nl. alleen vrij massief als je op een hoge resolutie bekijkt. Misschien is het ook wel een idee om het middelste frame niet op aantal pixels (nu 750), maar op % in te stellen. [quote:195cab8a8d]Moet dat iets vormgeverigs voorstellen? [/quote:195cab8a8d] Ja, maar zoals gezegd is dat niet mijn sterkste kant... :smile: Anyway, bedankt voor je commentaar.
Link naar reactie
<style> A:hover { color: #3399CC; font face="Arial"font-size: 8pt; font-weight: normal } </style> Dit gebruik ik altijd voor rollovers. Misschien is het wel een zwaar zuigend stukje css, weet ik veel, maar het werkt wel. Ik kijk gewoon op 1024x768. Dat Britse vlaggetje vind ik niet groot genoeg om de boel op te fleuren, persoonlijk. Daar zou ik dus een iets groter logootje maken, passend bij een of ander lijntje of ander elementje. [quote:20136b61ff] Ja, maar zoals gezegd is dat niet mijn sterkste kant... [/quote:20136b61ff] Het was een serieuse vraag, vaak springen ze in ofzo. Hoe dan ook, ik zou die lijn intact houden en er iets anders bij bedenken.
Link naar reactie
Ik heb hier een frans touristisch gidsje met websites erin... niet dat dat ertoe doet, maar ze hebben per blz. een screenshot en ik kan wel wat kleine voorbeeldjes geven: http://www.webtour.fr/ Ik wilde er meer noemen, maar die geven 404's... helaas dus. Arny, de correcte code in css is: [code:1:5510c2adf8] <style type='text/css'> a { color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 13px; font-weight: normal; } a:hover { color: #3399CC; font-family: Verdana; font-size: 13px; font-weight: normal; } </style> [/code:1:5510c2adf8] Je kunt ook nog [i:5510c2adf8]text-decoration: underline overline;[/i:5510c2adf8] toevoegen, met lijntje onder, boven of helemaal niet. [i:5510c2adf8] none;[/i:5510c2adf8] Font face bestaat niet in css! font-family wél. Elke regel moet je afsluiten met een ; _________________ [url=http://www.stylite.nl]·[/url] [url=http://www.heidi.stylite.nl]www.heidi.stylite.nl[/url] [b:5510c2adf8]·[/b:5510c2adf8] If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:5510c2adf8]No Doubt[/i:5510c2adf8] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-28 20:54 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...