Ga naar inhoud

cellen en tabellen


anoniem

Aanbevolen berichten

cellen en tabellen in zuivere html. (dus geen front page of dream waver) ik ben bezig een tabelletje te maken. leuk ding: <table cellspacing="value">, maar: ik wil de spacing *niet* horisontaal - dus tussen de rijen hebben. kan dat? nog een vraag: wenst een table alleen de default font size te pakken? html code: (font size was 3) <font size="-1"> <table border="0" cellspacing="10" cellpadding="5"> <tr> <td width="40" valign="top"><font size="-1">ad. 1:</font></td> <td>deze formulering sluit deelname van bla bla bla</td> </tr> <tr> <td width="40" valign="top">ad. 4:</td> <td>het dispuut kan geen bla bla bla</td> </tr> </table> </font> LOL, font size blijft 3 nog meer LOL, ook tussen rijen krijg ik witruimte - wil ik niet, maar ik wil niet alle witruimte gaan definieren (lui) enfin, suggesties? m.n. fontsize vind ik irritant. tnx _________________ :evil: windows? :evil: wat is dat? YECH [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-24 23:25 ]
Link naar reactie
Met CSS kan je een aardig eind komen, alleen weet ik zo niet of alle eigenschappen goed ondersteund worden door de verschillende browsers (font-family moet i.i.g. lukken). Voor het probleem met de cellspacing kan je overigens ook het oude truukje van de spacercellen gebruiken: [code:1:c605a159be] <table cellpadding='0' cellspacing='0' border='0'> <tr> <td>eerste kolom</td> <td width='15'>&nbsp;</td> <td>tweede kolom</td> <tr> </table>[/code:1:c605a159be] [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-02-25 00:57 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...