Ga naar inhoud

Uw mening graag! (menu nu beter?)


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:cc550e5a11] Op 25-02-2002 11:30, schreef arny: Verder zijn je teksten om te huilen maar dat is het geval bij vrijwel iedereen die zich aanbiedt als webdesigner en ik schijn de enige te zijn die er zich aan stoort :smile: [/quote:cc550e5a11] Neehoor, ik ook arny. Maar ik weet uit ervaring dat sommige mensen niet zonder spelfouten kunnen schrijven en of bijv. dyslexie hebben waardoor ze het goed bedoelen maar het er niet altijd even netjes staat. Ik ga Kees er niet op wijzen, omdat hij echt zijn best heeft gedaan en er nog iets beters van kan schrijven door het nog eens goed over te lezen of door het voor te leggen aan een leraar of lerares. Anderzijds, en dit is niet om Kees te kwetsen; elke webdesigner die spel- stijl- en grammaticafouten in zijn site maakt, is alweer een concurrent minder voor mij... :smile:
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inderdaad, toeter, ik heb heel veel aan mijn site gewerkt, maar nog niet echt aan mijn teksten. Het spijt me dat het nog zulke * teksten zijn... Ik zal ze echt vervangen etc. Oja, ik heb geen dyslexie of zo hoor. Ik ben goed in programmeertalen, maar niet in de taal NL... Excuses... Kees. [ Dit Bericht is bewerkt door: Kees-? op 2002-02-25 19:33 ]
Link naar reactie
[quote:b9d0adc73d] Neehoor, ik ook arny. Maar ik weet uit ervaring dat sommige mensen niet zonder spelfouten kunnen schrijven en of bijv. dyslexie hebben waardoor ze het goed bedoelen maar het er niet altijd even netjes staat. Ik ga Kees er niet op wijzen, omdat hij echt zijn best heeft gedaan en er nog iets beters van kan schrijven door het nog eens goed over te lezen of door het voor te leggen aan een leraar of lerares. Anderzijds, en dit is niet om Kees te kwetsen; elke webdesigner die spel- stijl- en grammaticafouten in zijn site maakt, is alweer een concurrent minder voor mij... :smile: [/quote:b9d0adc73d] Nou, ik bedoelde niet zozeer spelfouten (als je dáár op moet gaan letten :smile: ) maar meer tekstgebruik in het algemeen. Veel mensen besteden uren en uren aan het bouwen van een mooie site, leren flash, scipttalen en weet ik wat, en wat staat er dan te lezen? Honderd keer 'ik' en 'u', herhaling van woorden binnen een alinea, te lange zinnen, onnodige informatie ('dit is een reactiepagina') en god weet wat. Dan heb je een prachtige site die met kinderlijk taalgebruik zichzelf genadeloos onderuit haalt, geen enkele klant neemt je serieus en opdrachten kun je wel vergeten. Ik bedoel: vorm en inhoud staan niet los van elkaar en je moet dus als sitebouwer aan beide aandacht besteden.
Link naar reactie
kees, heel aardig, maar het menu en de rest van de site pást niet bij je logo! moet dat dan? ja, dat wordt van een webdesigner toch wél verwacht... een beetje inzicht in kleur, positie en overige layout is gewenst... ...kijk er zijn zovéél jongens die denken 'hoi, ik kan 3 scripttalen, laat ik webdesigner worden!' néé, dan word je webdeveloper, als ik het goed heb, scripter van mij part... ...maar nee deze jongens denken, ik krijg van mijn grafisch aangelegde buurjongetje een mooi logo, ik pruts er een mooie site omheen... ...maar dat ís het niet! Wat is een site zonder design? Dan ben je toch geen webdesigner! Sorry voor deze harde preek, maar we proberen je nu al 2 pagina's lang aan je verstand te peuteren dat je betere kleurcombinaties kúnt gebruiken, en volgens mij vat jij het gewoon niet of wil je gewoon niet weten dat er zoiets als kleur in de wereld bestaat. Mijn tip: kies eens oranje... en als je slim bent, haal je je handtekening van de site weg... want als mensen die uitprinten, onder iets plakken en slecht kopiëren, dan kan het zijn dat ze je naaien voor iets waar je nooit een handtekening voor hebt gezet... bij deze dus.
Link naar reactie
[img:5d2a3b271d]http://www.stylite.nl/crap/keesdekoning.jpg[/img:5d2a3b271d] Kijk, ik heb je design iets bijgewerkt, misschien extreem oranje en zonnig naar jouw idee... maar past zo wel beter bij t logo. _________________ [url=http://www.stylite.nl]·[/url] [url=http://www.heidi.stylite.nl]www.heidi.stylite.nl[/url] [b:5d2a3b271d]·[/b:5d2a3b271d] If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:5d2a3b271d]No Doubt[/i:5d2a3b271d] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-26 19:01 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-26 19:03 ]
Link naar reactie
Toeter, eerst, een hele hardde preek van je, maar je hebt wel gelijk. Maar, je moet wel bedenken, dat ik nu net 16 ben en nog op school zit (dûh), en ongeveer nu 6 jaar bezig ben, ik begon met een simpele website, zonder enig plaatje... (ik heb zelfs ooit het domein http://www.geld.nl gehad (maar dat terzijde)) Je hebt gelijk als je zegt dat ik me eerder programmeur kan noemen dan een website ontwerper. Programmeer talen leer ik sneller dan mooie kleur verhoudingen etc. (al hoewel ik denk wel op het goede spoor ben (een heel klein beetje dan (toch?)))... Als 2e: Heel erg mooi, dat voorbeeld design van je, ik zal het zeker meenemen in mijn website maar, er hoeft dan toch niet (c) Toeter BV op te staan of zo :wink: Tot dus ver erg bedankt iedereen voor jullie advies....! (Ook zal ik in de loop van deze week, al mijn teksten aanpassen/verwijderen/restylen (hoe je het ook wilt noemen)) Kees. [ Dit Bericht is bewerkt door: Kees-? op 2002-02-26 19:41 ]
Link naar reactie
Mmm, als ik mijn logo zo verander, hoe zou dat dan bij mijn site van nu passen? 1 [img:cabb7a6bc2]http://www.zowiezo.nl/beter-moordrecht/cgi_root$/lgo.jpg[/img:cabb7a6bc2] 2 [img:cabb7a6bc2]http://www.freecfm.com/k/kees/lgo2.jpg[/img:cabb7a6bc2] (Logo was iets te groot uit gevallen! (sorry!)) [ Dit Bericht is bewerkt door: Kees-? op 2002-02-26 19:59 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Kees-? op 2002-02-26 21:02 ]
Link naar reactie
[quote:53e05a95de] Op 26-02-2002 20:08, schreef Dilbert: Trouwens, je site ligt plat. [/quote:53e05a95de] Nou, ik vind dat logo op de site toch aardig 3-D hoor... :razz: Heej maar over dat voorbeeldje; kijk ik geef een beetje kleur aan, wat je er mee doet moet je helemaal zelf zien (de kwaliteit van de pic is ook nogal brak). Maar zo zie je, dat een beetje kleur je pagina al een stuk meer 'afgebakend' maakt; nu is het zo'n grote witte zee, met lichte lijntjes, lichte lettertjes... Ik snap, je bent geen reisbureau voor vluchten naar Hawaii, maar toch... Je zou het logo inderdaad mooi anders kunnen maken. Let er wel op dat je de kleuren ervan dus wel vaker terug laat komen. En een lichte kleur om het 'vak' waar je hele content in staat heen, lijkt me helemaal niet gek.
Link naar reactie
[quote:5aeb98942b] Op 26-02-2002 20:35, schreef Bill Gates: [quote:5aeb98942b] Op 26-02-2002 17:18, schreef Toeter84: ...kijk er zijn zovéél jongens die denken 'hoi, ik kan 3 scripttalen, laat ik webdesigner worden!' néé, dan word je webdeveloper[/quote:5aeb98942b]Er zijn ook hele busladingen meisjes die denken: ik kan gordijnen scannen, laat ik webdesigner worden :wink: [/quote:5aeb98942b] Huh?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...