Ga naar inhoud

tt en monospace


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben in het kader van de linux faq (zie linuxforum) bezig een stukje te schrijven. daar wil ik steeds commando's in de tekst opnemen, dit moet in een 'machine-like' lettertype. monospace <font face="monospace">blabla</font> voldoet an sich prima, maar met tt <tt>blabla</tt> krijg ik min of meer hetzelfde resultaat, alle letters even breed. maar: <tt></tt> heeft de onhebbelijke eigenschap de letters kleiner te maken... wat kan ik hieraan doen zonder <font size="??"></font> te gebruiken? (als dat wel moet dan kan ik veel beter monospace gebruiken :smile: )
Link naar reactie
<pre> en <code> zijn volgens mij beiden aan te passen, in ieder geval met behulp van CSS wel. Ik gebruik zelf <code>, die is iets losser met z'n stijlen volgens mij (kan me herinneren dat ik nogal problemen had met <font> tags binnen <pre>, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben :smile:) Maar theoretisch zou zelfs TT op deze manier aan te passen moeten zijn: [code:1:286c18ed44] <style type="text/css"> code { font-size: 10pt; } </style> [/code:1:286c18ed44]
Link naar reactie
"Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure." Het is niet mogelijk jou te horen. maar dan? fixa est (3 sing) naamwoordelijk gezegde musa (nom/acc sing) sapientum (acc sing) in aure (abl) okay, ik kan dit even niet meer aan elkaar plakken. :wink: lang geleden dat latijn :sad: thanks, maar zojuist las ik dat niet alle browsere even netjes met css omgaan. en ik ga er al helemaal niet mee om. :smile: ik moet eerst maar eens html lren kennen voordat ik met css aan de slag ga :wink: vooralsnog houd ik het het liefst supersimpel. ik heb nog maar een paar uur ervaring in html... :grin: gelukkig lijkt het een beetje op (la)tex. dat had eigenlijk de internet standaard moeten zijn :wink: perfecte tekstverwerker! :wink: _________________ :evil: windows? :evil: wat is dat? YECH [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-20 12:49 ]
Link naar reactie
Ik kan je niet horen. Er zit een banaan in mijn oor. :grin: (dat is wat ik mij heb laten vertellen overigens :wink:) Enfin, je zou kunnen proberen een <font size="-1"></font> eromheen te zetten. Dit is handiger dan een <font face="monospace"> want met een <code>/<tt>/<pre> laat je het werkelijke font lekker over aan het systeem van de gebruiker :smile:
Link naar reactie
daar heb je helemaal gelijk in :wink: zal dat maar eens proberen. Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. aure is abl. sing van aura, betekent zoveel als briesje... oor is in het latijn: auricula (abl. sing is auricule) sapientum: (bijv. nw) nom/acc sing 5e decl. of acc sing 1e decl. betekent wijs/verstandig het zou kunnen dat 'musa sapientum' een banaan is, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. musa is nl de muze... :razz: en dan heb je nog een probleem met de declinatie en de naamval... 'k zou nog maar eens navraag doen :wink:
Link naar reactie
[quote:bebafc4c3c] Op 20-02-2002 16:28, schreef MarkVR: Ik kan je niet horen. Er zit een banaan in mijn oor. :grin: [/quote:bebafc4c3c] Hee wauw!! Da's lang geleden! Wat zeggie Bert? Ik kan je niet verstaan Bert, want ik heppe banaan in me oor! :grin: (ernie) Trouwens <pre> is meer voor blokken (preformatted) terwijl <code> en <tt> voor inline zijn.
Link naar reactie
[quote:2e62375144] Op 20-02-2002 16:57, schreef Mithrandir: daar heb je helemaal gelijk in :wink: zal dat maar eens proberen. Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. aure is abl. sing van aura, betekent zoveel als briesje... oor is in het latijn: auricula (abl. sing is auricule) sapientum: (bijv. nw) nom/acc sing 5e decl. of acc sing 1e decl. betekent wijs/verstandig het zou kunnen dat 'musa sapientum' een banaan is, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. musa is nl de muze... :razz: en dan heb je nog een probleem met de declinatie en de naamval... 'k zou nog maar eens navraag doen :wink: [/quote:2e62375144] lekker offtopic :wink: en idd, moet het btw niet [quote:2e62375144]Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.[/quote:2e62375144] [b:2e62375144]Te audire non possum. Musa sapientum in aure fixa est.[/b:2e62375144] In mijn oor zit een banaan, dus; wát zit er in je oor? ondw. Het is dus wel nomin. sing. Maar fixa...??? hmmz zou vrouwelijk kunnen zijn. [quote:2e62375144] [b:2e62375144]Musa, -ae[/b:2e62375144] [i:2e62375144]f[/i:2e62375144] [b:2e62375144]1[/b:2e62375144] Muze (zanggodin); [b:2e62375144]2[/b:2e62375144] poëzie; [b:2e62375144]3[/b:2e62375144] gedicht; [b:2e62375144]4[/b:2e62375144] lied; [b:2e62375144]5[/b:2e62375144] geleerdheid; [b:2e62375144]6[/b:2e62375144] studiën.[/quote:2e62375144] Geen banaan dus. Of toch wel? [quote:2e62375144]De banaan (latijn: musae) is in de (sub)tropen een zeer veel voorkomende boom. Over bijna alle continenten versprijd is de banaan van oorsprong een plant die voor komt in India, Thailand, Maleisie, Indonesie, Vietnam, Laos en Zuid-China. [/quote:2e62375144] Misschien kenden de Romeinen etc. de bananenboom niet en is deze naam pas later gegeven? Het is dus iig wel musae en van daaruit worden alle naamvallen uitgespuugd, niet musa dus... misschien is het zo'n altijd-meervoud woord :???: Sapiens of sapientum... is btw 'wijs, gezond' ofzo... wat bedoelde jij er mee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...