Ga naar inhoud

ns 4 geeft 1px witte border bij frames?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb weer eens een design af en nou zit ik met het volgende; Ik heb met de frames problemen. Er zitten ongeveer 8 frames in, en in IE gaat alles goed maar NS4.0 geeft elk frame een soort witte border van 1 pixel mee. Wat ik nu heb: [i:73cd0afa6b]fragment[/i:73cd0afa6b] [code:1:73cd0afa6b] <frameset rows="60,*" framespacing="0" border="0"> <frame src="menutop.htm" name="menutop" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize> [/code:1:73cd0afa6b] Even een stukje van de frameset en een frame specificering dus. kloppen hiervoor alle attributen? Ik neem ze eigenlijk altijd maar klakkeloos over, maar welke horen er nou wel, en welke niet? In de body van de page zelf begin ik: [code:1:73cd0afa6b] <body bgcolor="#ffffff" topmargin="0" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="175" height="60">[/code:1:73cd0afa6b] Meestal komt er dus meteen een tabel binnen in de pagina. Kloppen hier ook attributen niet? Ik heb het idee dat css niks oplost, tenminste, ik heb al wat zitten uitproberen, maar niks verhelpt dat 1-pixel probleem. Zal ik anders maar NS 6.0 downloaden en me daarop richten? Ik weet niet of die hier ook nog over struikelt. Ja, het zal wel aan mij liggen hoor...
Link naar reactie
NS4 is inderdaad een nachtmerrie als je je site hebt gemaakt en dan controleert. Als je 100% zeker wil zijn dat mensen je site goed zien, dan moet je ook een aparte page voor NS maken. NS6 is weer iets anders. Deze geeft nagenoeg hetzelfde resultaat met frames als in IE, bij NS6 zijn het meer kleine opmaak dingetjes die iets veranderen. Ik zeg niet echt veel omje druk over te maken.
Link naar reactie
[code:1:8333ab95d3] <script language="Javascript"> <!-- var n=navigator.appName var ns=(n=="Netscape") var ie=(n=="Microsoft Internet Explorer") if (ns) document.write("ns.css") else if (ie) document.write("ie.css") //--> </script> [/code:1:8333ab95d3] Leuk, die beide css'en, maar kan ik nou gewoon dit neerzetten...? [code:1:8333ab95d3] <script language="Javascript"> <!-- var n=navigator.appName var ns=(n=="Netscape") var ie=(n=="Microsoft Internet Explorer") if (ns) document.write("<link rel=stylesheet href=netscape.css>) else if (ie) document.write("<link rel=stylesheet href=iexplorer.css>") //--> </script> [/code:1:8333ab95d3] Helaas is met een andere stylesheet het 1-pixelprobleem nog niet opgelost... _________________ www.[url=http://www.heidi.stylite.nl]heidi[/url].[url=http://www.stylite.nl]stylite[/url].nl If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:8333ab95d3]No Doubt[/i:8333ab95d3] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-12 22:18 ]
Link naar reactie
frameborder="0" hoort niet in een FRAME tag maar in de FRAMESET tag. <frameset rows="60,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0"> <frame src="menutop.htm" name="menutop" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize> Verder is het zo dat Netscape 4 schijnbaar niet de exacte framematen overneemt. De inhoud wordt een paar pixels verschoven tov Explorer. Olaf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...