Ga naar inhoud

Sitecheck


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vind dat de site er maar lang over doet. Je ziet onder in je balk 10x /left.htm flikkeren dat hij die aan het laden is, daarna top.htm ... *gaap* En wat zie je daarna? Het blijft leeg. Gelukkig maar voor 2 seconden, maar ik had hem al bijna gesloten. Site laden mislukt, dacht ik. He fijn, toch nog een mooie layout... met dikke MouseOvers waar kennelijk veel tijd en code in is gestopt. Leuk hoor, die beschrijvingen boven de knop, maar het duurt te lang om in beeld te krijgen. De site op zich is vrij simpel. Ik heb niet in de code gekeken maar het lijkt me zo veel complexer dan het hoeft te zijn.
Link naar reactie
Laden duurt lang, bijna te lang, ik weet niet of het aan de code ligt, of aan de graphics, die blijkbaar in de menu's verwerkt zijn. (hou deze stelregel maar aan, bij 3 seconden verslapt de aandacht, bij 10 seconden klikken ze weg) Intro in een popup is niet zo ideaal, liever in het hoofdscherm, met de mogelijkheid de intro te skippen. Op de eerste pagina kom ik deze zin tegen: 'U dient eveneens een flash-plugin te downloaden. Maar wie heeft deze niet?' Ga er niet vanuit, dat iedereen een plugin heeft. Tenzij je zeker weet dat je doelgroep helemaal, of iig voor het grootste deel, uit computerkenners bestaat. Tekst op 1e pagina, afwisselend 'u' en dan weer 'jij, je'. Als ik de pagina's op 1024x768 bekijk worden de tekstregels te lang. Probeer de tekst in een tabel te zetten, of bijv. een betere frames indeling te maken, bijv. nog een paar lege frames links en rechts, om het middendeel wat smaller en gecentreerd te houden. Doe daar iig iets aan, vooral ook omdat er nogal wat tekst voorkomt op de diverse pagina's. Verder vind ik het wel goed. Geen onnodige bewegende graphics en zo, zodat je je op de info kan concentreren.
Link naar reactie
Ik vind de site mooier in 800x600 vanwege de lange regels, jammer, maak ze wat korter, dan zijn ze ook beter te lezen. Over de pop-up: Ik had het gevoel dat er nog iets moest komen na '...ook in 2002' Maar er kwam maar niets! :wink: Ik had er op z'n minst een einde knop of automatisch sluiten opgemaakt. Wat ik persoonlijk mooier vind, en dat vind Bill ook, is om de intro in het mainframe te zetten, alleen ik zou dan nog als de intro klaar was, deze verwijzen naar de huidige pagina die in het mainframe staat :wink: Qua kleur heb ik bar weinig op te merken, het is gelukkig niet een regenboog. Bij contact had ik liever een formuliertje gehad, ik had niet verwacht dat mijn emialprogramma zou starten, dit zorgde dus ook - bij toeval - dat mijn comp bleef hangen :grin:. Voor de rest prima site. Dilbert :wink:
Link naar reactie
Hallo, Eerst en vooral bedankt voor de toch wel positieve reacties. Ik heb hier vroeger (enkele maanden geleden ook enkele sites laten checken. Maar toen ben ik hier figuurlijk de grond ingeboord.Blijkbaar ben ik toch niet achteruit gegaan. Wat betreft de lange laadtijd maak ik me wel zorgen. De rollovers zijn gemaakt met fireworks en dan geimporteerd in dreamweaver. En dit zijn behoorlijk wat images. Kan ik dit oplossen door bv één grote gif te en dan met een image-map te werken in dreamweaver?Indien neen, hoe verkort ik de laadtijd. Dan nog een probleem...ik zou de skip intro in men flashmovie willen zetten maar ben het fla-file kwijt. Gebeurt het nog dat men dit er dan buiten zet. Bv eronder.
Link naar reactie
[quote:ee480f8c1b] Op 11-02-2002 12:44, schreef WillyF: Laden duurt lang, bijna te lang, ik weet niet of het aan de code ligt, of aan de graphics, die blijkbaar in de menu's verwerkt zijn. (hou deze stelregel maar aan, bij 3 seconden verslapt de aandacht, bij 10 seconden klikken ze weg) Intro in een popup is niet zo ideaal, liever in het hoofdscherm, met de mogelijkheid de intro te skippen. Op de eerste pagina kom ik deze zin tegen: 'U dient eveneens een flash-plugin te downloaden. Maar wie heeft deze niet?' Ga er niet vanuit, dat iedereen een plugin heeft. Tenzij je zeker weet dat je doelgroep helemaal, of iig voor het grootste deel, uit computerkenners bestaat. Tekst op 1e pagina, afwisselend 'u' en dan weer 'jij, je'. Als ik de pagina's op 1024x768 bekijk worden de tekstregels te lang. Probeer de tekst in een tabel te zetten, of bijv. een betere frames indeling te maken, bijv. nog een paar lege frames links en rechts, om het middendeel wat smaller en gecentreerd te houden. Doe daar iig iets aan, vooral ook omdat er nogal wat tekst voorkomt op de diverse pagina's. Verder vind ik het wel goed. Geen onnodige bewegende graphics en zo, zodat je je op de info kan concentreren. [/quote:ee480f8c1b] Voila, ik heb de flash in de main-frame geplaatst en een frame erbij rechts. Dit zou toch al een beetje beter moeten zijn nu? Althans hier ziet het er prima uit. En de je en jij fouten zijn er ook uit.
Link naar reactie
Wat eigenlijk hierboven diende te staan was...ik ben het fla file kwijt. Dus ik kan helaas niet even een aanpasssing doen. Voorlopig roei ik met de riemen die ik heb. ps: ik vind de site die ikzelf gemaakt heb in ieder geval beter dan de officiële instantie die me de opdracht gegeven heeft om justipress te maken.http://www.ccod.be Oordeel zelf maar
Link naar reactie
[quote:51aab7d6f2] Op 11-02-2002 14:50, schreef olivier: Wat eigenlijk hierboven diende te staan was...ik ben het fla file kwijt. Dus ik kan helaas niet even een aanpasssing doen. Voorlopig roei ik met de riemen die ik heb. ps: ik vind de site die ikzelf gemaakt heb in ieder geval beter dan de officiële instantie die me de opdracht gegeven heeft om justipress te maken.http://www.ccod.be Oordeel zelf maar [/quote:51aab7d6f2] Ik vind de site wel duidelijk. Op opmaak moet je hem niet beoordelen. En wie raakt er nu z'm .fla kwijt? :grin: :grin: :grin: Dat is niet al te handig. Ennu een ding, nooit zeggen dat de jou site beter is dan... (kleine tip, kun je gedonder mee krijgen met andere mensen :razz:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...