Ga naar inhoud

Afbeeldingen te groot voor frame...


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met het volgende probleem; Ik heb een fotogalerij met thumbnails, ieder met een 'href' link direct naar het '.jpg' bestand. Deze opent in hetzelfde scherm, wat in dit geval een frame is. Dat frame is echter aan de kleine kant, en de afbeelding vrij groot; Is het mogelijk om de afbeelding automatisch te schalen, zonder een nieuw venster te moeten openen?
Link naar reactie
Je kunt de afmetingen van je plaatje in procenten aangeven, maar dat kost je je verhoudingen. Of het kan met behoud van de originele verhoudingen weet ik niet, misschien met javascript, maar mooi word het zowiezo niet. Door de browser aangepaste formaten zien er nooit mooi uit. Het is veel mooier en bovendien gemakkelijker wanneer je zorgt dat de grote afbeeldingen net zo groot zijn als je frame. Dan ben je overal van af en bovendien heb je allemaal even grote afbeeldingen, dat komt de uniformiteit van je site ook ten goede :smile:
Link naar reactie
Ik heb nog wel een makkelijk javascript voor je waar je elke foto via een thumbnail of textlink kunt openen in een nieuw venster zonder bars en in de juiste maat van elke foto zodat het venster er mooi omheen past.Is mooier dan in hetzelfde frame en werkt ook sneller omdat de thumbnails allemaal blijven staan en niet opnieuw moeten laden eer je de volgende kunt bekijken.Laat maar weten als je het hebben wilt.
Link naar reactie
OK, dat is een goed alternatief, maar: Volgens mij wordt een plaatje weergegeven aan de hand van het aantal pixels. Kortom, een plaatje van 680 pixels zal de volledige breedte van het scherm vullen (correct me if i'm wrong). Hoe krijg ik zo'n afbeelding nu geschaald, zonder het bronplaatje te verkleinen, want dat zou immers zonde zijn van de kwaliteit...
Link naar reactie
680 pixels schermbreed? nee, dat hangt er maar net van af welke resolutie de bezoeker gebruikt voor zijn schermweergave. Bij een schermresolutie van 769*1024 neemt ie nauwelijks de helft van het scherm. En een plaatje verkleinen hoeft niet zoveel kwaliteit te kosten, zolang je het de browser maar niet laat doen, want dat ziet er verschrikkelijk uit. Als je het met een goed grafisch programmaatje doet valt dat reuze mee. Ik heb trouwens eens op je site gekeken en zag dat er ook al een boel kan worden opgelost door in het plaatjes wat achtergrond en lucht weg te snijden. Misschien lukt het dan wel helemaal zonder verkleinen.
Link naar reactie
[quote:7e88b30164] Op 05-04-2002 19:32 schreef melchiorjj: OK, dat is een goed alternatief, maar: Volgens mij wordt een plaatje weergegeven aan de hand van het aantal pixels. Kortom, een plaatje van 680 pixels zal de volledige breedte van het scherm vullen (correct me if i'm wrong). Hoe krijg ik zo'n afbeelding nu geschaald, zonder het bronplaatje te verkleinen, want dat zou immers zonde zijn van de kwaliteit... [/quote:7e88b30164] Maakt toch niet uit of het plaatje bijna het hele scherm beslaat met zo'n nieuw precies passend window,als men uitgekeken is er op moet men enkel maar het window sluiten,de rest van de framewebsite met alle thumbnails blijven gewoon staan.Dan kan men direkt op de volgende thumbnail klikken om die in het groot te bekijken.Werkt veel sneller dan in hetzelfde frame openen.Ik heb al 2 thumbnailscripts gemaild naar je intussen,het is hier nu 9 uur in de morgen.Het ene script werkt enkel in I.E en de ander ook in Netscape.Succes er mee !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...