Ga naar inhoud

stamboom/site


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben voor een oom van me bezig een (simpele) site te maken voor de stamboom waaraan hij aan het werken is. Mijn vraag is: Wat moet er allemaal op die site komen? Ik zelf dacht aan een forum, een contact adres+formulier en natuurlijk de stamboom zelf Iemand een idee hoe het er verder uit zou moeten zien of moet ik het zo houden? (owja toeter ken je nog mensen uit Doesburg met de naam Braam? daar is laatst nog een onbekende familie tak ontdekt :smile: )
Link naar reactie
[quote:c46c8b98a4] Op 10-02-2002 12:59, schreef craze: Ik ben voor een oom van me bezig een (simpele) site te maken voor de stamboom waaraan hij aan het werken is. Mijn vraag is: Wat moet er allemaal op die site komen? Ik zelf dacht aan een forum, een contact adres+formulier en natuurlijk de stamboom zelf Iemand een idee hoe het er verder uit zou moeten zien of moet ik het zo houden? (owja toeter ken je nog mensen uit Doesburg met de naam Braam? daar is laatst nog een onbekende familie tak ontdekt :smile: ) [/quote:c46c8b98a4] Ik ken geen Braam... maar in Drempt hebben ze (n bushalte)'de braamberg' dus daar zullen wel veel Braam's gewoond hebben :razz: Heel leuk eigenlijk, maar waarom moet er een forum opkomen? Ik weet dat je dol bent op forums, maar moeten al die mensen dan met elkaar gaan praten over van welke familie ze afstammen? Daar zie ik eigenlijk het nut niet van in. Ik heb hier een boek, over de familie Haalboom (van mn oma). Daarin staat elke keer een stamboom, een stukje verder (die generatie is al eeuwen oud nml) en daarna komen de beschrijvingen van de familieleden zelf; in de stamboom heeft iedereen een I of IIIVVV en dan kun je later over ze lezen met wie ze getrouwd waren, hoeveel kinderen ze hadden (bij elk kind weer een IIVV nummering) dan dan kun je daarlangs weer verder zoeken. Je kunt mensen vragen om hun foto op te sturen als ze in de stamboom vermeld staan. Als ze in de e-mail noemen wie pa en ma zijn, en ze sturen een foto mee, kun je die in een 'smoelenboek' zetten en vanuit de stamboom dus een linkje naar elke smoel maken. Veel copy&paste werk. Ook leuk kan zijn: kaartjes. De familie Haalboom hier is over Nederland en Amerika verspreid (in die streek waar nog oud-Nederlands wordt gesproken) en het is leuk om te kunnen zien waar ze nou allemaal gevestigd zijn. Het ligt er ook vooral aan welke gegevens je van een persoon hebt; naam, geboortedatum, getrouwd met, kinderen? Kijk wel uit dat dit erg eentonig werk gaat worden, en dat je je niet teveel op de hals haalt!
Link naar reactie
[quote:d30d71741a] Op 10-02-2002 19:50, schreef George W. Bush: Zelf ben ik tevreden over 'Jax Guestbook'. Ik heb hem echter wel zelf bewerkt maar verder is hij heel uitgebreid met smileys, mogelijkheid voor mysql of textfile, enz. Zoek bij Hotscripts.com op 'Jax Guestbook' :smile: [/quote:d30d71741a] :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: Me too.
Link naar reactie
Maak in je css bovenaan aan: [code:1:0698e8d2e4] .tabel { border: 1px solid #000000; } [/code:1:0698e8d2e4] En in je tabel zet je dan: <table class="tabel" ...> enzovoorts. Moet lukken. Het kan uitgebreider, je kunt ook instellen dat hij bijv. alleen bovenaan een lijntje zet enzo. Je kunt deze class ook op een <td class="tabel" ...> toepassen, maar let erop dat hij dan randjes binnen randjes gaat zetten. Ook wel aardig: Netscape snapt geen hol van deze css-randjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...