Ga naar inhoud

Onbegrijpelijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Waarom zijn browsers zo eigenwijs. Ik merk het al jaren op internet maar nu is het mezelf overkomen. Ik heb het over frames met scrolling="no" die je met de muis aan het scrollen krijgt. Je drukt de muisknop in in het frame en beweegt omhoog of omlaag en tada... Maar nu heb ik het zelf, ik heb nu een site gemaakt met een frame van 700x30. Daarin staat een plaatje van 700x30. Dat zou precies goed moeten gaan zou je zeggen, maar als ik mijn muis ingedrukt hou en ik beweeg dan verschuift ie. Ik werk trouwens in IE 6, oudere versies hadden het ook en tot mijn stomme verbazing doet Netscape 6 het wel goed. Ik heb zelfs width en heigth op 100% gezet en dan doet hij het nog. Ben ik nou gek of is IE het. Als je niet weet wat ik bedoel. Kijk maar eens op http://www.2move-it.nl En de site is nog ver van af. Dus let daar niet al te veel op. [ Dit Bericht is bewerkt door: Snoopje op 2002-02-06 11:07 ]
Link naar reactie
Hij schuift nog vrolijk hier... heb je alle tabellen enzo op border=0 staan etc? als ik dat doe, dan werkt het altijd allemaal prima - kep hier je source niet - en ik vind het nogal vreemd. heb je bij het plaatje ook border=0 staan? probeer anders eens met css wat bij te schaven, daar luistert NS toch haast niet naar dus dat komt mooi uit.
Link naar reactie
volgens mij komt 't omdat 't frame waar't plaatje in zit iets te laag is.. dus ipv 55, 57 px ofzo? (e) (ik moet zeggen dat't wel een beetje vreemd is, aangezien je de marges wel op 0 hebt gezet...) verder vraag ik me eig af, waarom je de breedte in % hebt aangegeven.. en niet gewoon een vaste maat in px... _________________ '[i:9fdf3a14d6]het is allemaal zo moeilijk niet[/i:9fdf3a14d6]' [ Dit Bericht is bewerkt door: eazy op 2002-02-06 20:50 ]
Link naar reactie
OK Om te beginnen: ik heb de breedte van de menu-plaatjes in % gedaan vanwege fouten in oudere netscapes. En natuurlijk heb ik alle marges e.d. op 0 staan. Ook heb ik gespeeld met de hoogte maar dat werd een geklooi en ik vind dat als ik een plaatje van 55 in een frame van 55 stop dat het moet lukken. Met de <div> tag heb ik de grootste problemen opgelost. Alleen de menu-balk nog.
Link naar reactie
[quote:3a4e5b640c] Waarom zijn browsers zo eigenwijs. Ik merk het al jaren op internet maar nu is het mezelf overkomen. Ik heb het over frames met scrolling="no" die je met de muis aan het scrollen krijgt. Je drukt de muisknop in in het frame en beweegt omhoog of omlaag en tada...[/quote:3a4e5b640c]scrolling="no" is er ook helemaal niet om er voor te zorgen dat er op geen enkele manier kan worden gescrollt, het heeft juist te maken met het scrollen op de reguliere manier, en dat kan met die optie dus niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...