Ga naar inhoud

Een keuze menu in het mainframe?!?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ben sinds kort druk bezig met dreamweaver 4 om wat sites te bouwen. En dan loop ik tegen wat basic problemen aan. Bijvoorbeeld deze: Ik heb een standaard sites die bestaat uit drie frames: top, left en main. De top heeft de titel, left bevat de navigatiebar en main is het frame met de informatie. De gebruiker kiest een optie uit de navigatiebar en de pagina wordt getoond in main. Maar nu wil ik weer een keuze menu! En ik krijg het niet voor elkaar! Heb van alles geprobeerd... Om moedeloos van te worden, want het zal wel heel simpel zijn. (maar dat is alles als je het weet! :grin: ). Wie kan mij helpen??? Thanx!
Link naar reactie
Nou, ik denk dat ik het iets duidelijker moet uitleggen! :smile: Nee, is niet helemaal wat ik bedoel. Laat ik een voorbeeld geven: De navigatiebar bestaat uit de knoppen: Home, Menu, Contact. Als de gebruiker menu kiest in de navigatiebar, dan wordt de menu pagina getoond in het main frame. Dat gaat goed. Maar er zijn verschillende menu's en dus wil ik de gebruiker weer de keuze laten maken. Weer links met bijvoorbeeld: Voorgerecht, Hoofdgerecht, Dessert. Ik heb links gemaakt op mijn menu pagina, maar ik kan bij die links niet aangeven dat ze in main frame moeten verschijnen... :sad: Dit duidelijker? Help! :smile:
Link naar reactie
Yep, dat weet ik en dat gaat ook goed... Maar voor mijn voorgerecht bijvoorbeeld maakt ik een nieuwe htm aan. Daarop breng ik drie links aan en die links hebben dan geen mogelijkheid om naar main frame van de site te springen. Misschien is het aanmaken van die nieuwe htm wel verkeerd in mijn proces. Moet dat op een andere manier, zodat mijn main frame nog bekend is.
Link naar reactie
OK, dit is wat ik probeer: Ga naar http://www.amartech.nl Skip de intro, selecteer Nederlands en dan voortstuwingsinstallaties in de nav.bar. Nu krijg je een overzicht van voortstuwingsinstallaties in het main frame. Bovenaan is een mooi menu waarmee je het main frame kan 'vullen'. En dat wil ik ook!!! Nou, ik hoop dat het nu wat duidelijker is! En alvast bedankt voor de reacties he!
Link naar reactie
Nee, dat heeft niets met het linker menu te maken, maar dat zei ik volgens mij ook niet. Ik wil gewoon zoiets hebben, dat je links iets kan selecteren en de pagina die getoond wordt in het main frame heeft bijvoorbeeld weer een keuze menu of zo'n mooie menu balk. [ Dit Bericht is bewerkt door: Arrows op 2002-02-01 12:12 ]
Link naar reactie
[quote:218f2e1f64] Op 01-02-2002 12:10, schreef Arrows: Nee, dat heeft niets met het linker menu te maken, maar dat zei ik volgens mij ook niet. Ik wil gewoon zoiets hebben, dat je [b:218f2e1f64]links iets kan selecteren [/b:218f2e1f64]en de pagina die getoond wordt in het main frame heeft bijvoorbeeld weer een keuze menu of zo'n mooie menu balk. [/quote:218f2e1f64] maar doordat je nu weer dat linkergedeelte noemt, krijg ik wel de indruk dat je die 2 op 1 of andere manier koppelt....
Link naar reactie
Even samenvattend. Wanneer er op een van de buttons wordt geclicked dan verschijnt er in het 'main'-frame een pagina. Daarnaast verschijnt er in het linker 'menu'-frame een nieuw menu, met zeg maar subcategoriën. En in dat nieuwe subcategorie menu heb je links staan met target=main. Maar deze links werken niet. Althans, ze openen niet in het 'main'-frame. Ik denk dat main in de nieuwe subcategorie 'menu'-pagina geen waarde meer heeft. Hoe dit op te lossen? Hier kan ik je geen antwoord op geven, Helaas! vrgr, william
Link naar reactie
Nee, als ik op de navbar iets selekteer, dan roep ik een pagina aan met doorop een keuzemenu met subcategorien. Deze pagina wordt getoond in mainframe en de navbar blijft onveranderd! Uit het keuze menu kan ik weer een keuze maken en de nieuwe informatie wordt ook getoond in mainframe (de navbar is nog steeds hetzelfde en veranderd ook nooit!). [ Dit Bericht is bewerkt door: Arrows op 2002-02-01 13:08 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...