Ga naar inhoud

[sitecheck] Jouw mening graag!


Aanbevolen berichten

Wil je dat echt weten? Ik haal mijn beroemde zin wel weer uit de kast voor dit soort sites: uithuilen en opnieuw beginnen. Ik moest bij deze site meteen aan Frontpage denken en ook dit keer liet mijn intuïtie mij niet in de steek: <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"> Even een paar punten: [list:cbd5cb4f60][*:cbd5cb4f60] Brakke plaatjes (qua compressie etc) [*:cbd5cb4f60] Grafisch a-aantrekkelijk [*:cbd5cb4f60] Veel te veel info op één pagina[/list:u:cbd5cb4f60] [edit]Kleine typo[/edit] _________________ Ik heb geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-06 12:10 ]
Link naar reactie
ben bezig... klaar. Ten eerste, het is geen site. 1 pagina, meer niet. Veel te veel info. Ongeordend en onaantrekkelijke opmaak. Kortom, het nodigt mij niet uit om eens terug te komen. Suc6, D. _________________ Ik heb ook geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-04-06 12:12 ]
Link naar reactie
Ik moet me helemaal bij Bill Gates aansluiten wat betreft zijn commentaar.Je bedoeling is zonder meer goed,maar helaas ben je waarschijnlijk zoals zovelen als eerste html editor dat Frontpage tegengekomen.Dat programma heeft al zoveel beginnelingen doen geloven dat ze topwebdesigner zijn omdat het er op de eigen computer goed uitziet.Ik herken frontpage websites net als Bill Gates al direkt zodra ik ze zie.B.v je code zou als die opgezuiverd moest worden door iemand die goede html kennis heeft,maar 2/3 in beslag nemen dan wat het nu doet en met een veel beter resultaat.Zoals wat nu allemaal in het midden staat met een hele hoop nbsp     ,had je kunnen doen met <center>alles wat er op die pagina staat</center> Als je serieus verder wilt gaan met websites te maken,probeer eens een andere fatsoenlijke editor zoals bv de gratis 1stPage2000 van http://www.evrsoft.com. Daar zitten een beginners en gevorderde modus in,vereist wel enige oefening in het begin.Neem er een gratis html cursus bij van http://html.pagina.nl waar er diverse staan en blijf oefenen er mee.kom je er niet uit,haal die html website er bij waar normaal alles op staat. Op die manier zul je binnen enkele maanden in de html code werken of je nooit anders gedaan heb.Blijf je werken met een drag % drop editor,zul je over 2 jaar niet veel verder zijn met html kennis vrees ik.Succes er mee ! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Intussen zie ik dat er enkele berichten bij staan en je die site niet zelf gemakt hebt.Ik keek nog even in de code en zag dit : /head form method="POST" Ik zie geen body tag staan hier. [ Dit bericht is bewerkt door: CobraPH op 2002-04-06 12:41 ] [ Dit bericht is bewerkt door: CobraPH op 2002-04-06 12:42 ]
Link naar reactie
Een +70KB grote site voor wat tekst... Bron en 'website' zien er niet uit. Volgens mij heb ik deze opmerking al eens eerder gemaakt: wat wil je nou van ons...? -edit: dit stond op de site, verder niet gekeken, maar vond deze wel erg geinig [quote:7fe8778674] Om naar de [underlined]Nevelwinkel[/underlined] te gaan, klikt U [link]hier[/link], of op de foto. [/quote:7fe8778674] _________________ [url=http://www.phrea.com/forum]POFgasm[/url] /pof'gaz-m/ n The euphoria experienced upon posting off-topic or any other forum-related project [ Dit bericht is bewerkt door: Phrea op 2002-04-06 14:12 ]
Link naar reactie
[quote:4878f31b7e] Op 06-04-2002 12:33 schreef CobraPH: Ik moet me helemaal bij Bill Gates aansluiten wat betreft zijn commentaar.Je bedoeling is zonder meer goed,maar helaas ben je waarschijnlijk zoals zovelen als eerste html editor dat Frontpage tegengekomen.Dat programma heeft al zoveel beginnelingen doen geloven dat ze topwebdesigner zijn omdat het er op de eigen computer goed uitziet.Ik herken frontpage websites net als Bill Gates al direkt zodra ik ze zie.B.v je code zou als die opgezuiverd moest worden door iemand die goede html kennis heeft,maar 2/3 in beslag nemen dan wat het nu doet en met een veel beter resultaat. [/quote:4878f31b7e] Hier kan ik dus echt niet tegen, ik heb al een enkele keer gezegd dat er niets mis is met Frontpage. Als je het netjes gebruikt, wat boeit het dan waarmee je het doet? Kijk eens op http://www.weesper.nl Frontpage idd. Maar krijgt het dezelfde vooroordelen? Greetz, D.
Link naar reactie
[quote:9bfd5ae777] Op 06-04-2002 21:48 schreef Dilbert: Hier kan ik dus echt niet tegen, ik heb al een enkele keer gezegd dat er niets mis is met Frontpage. Als je het netjes gebruikt, wat boeit het dan waarmee je het doet? Kijk eens op http://www.weesper.nl Frontpage idd. Maar krijgt het dezelfde vooroordelen? Greetz, D. [/quote:9bfd5ae777] Dat ziet er inderdaad uit zoals een code er uit hoort te zien zodat de pagina zo snel mogelijk laad.Als je natuurlijk genoeg kennis hebt van de html en recht in de code werkt,dan maakt het inderdaad niet uit welke editor je gebruikt of zelfs geen,maar een text editor zoals notepad.Daar heb je dus gelijk in.Feit is wel dat met een editor die recht in de code werkt zoals bv Hotdog v6 of Alliare Homesite of 1stPage2000,iemand na enkele maanden al heel veel kent van de html codes omdat hij er continu mee werkt. Wat ik tegen dat frontpage heb is het volgende.Het geeft met dat drag & drop als geen andere editor het gevoel aan een beginneling dat er geen enkele kennis van html nodig is om topwebdesigner te zijn.De code die daarbij meestal word aangemakt is niet om aan te zien,zelfs het verschijnen in een andere resolutie is een ramp af en toe,praat ik nog niet over netscape.Het bijeffect van frontpage is ook dat men vaak absoluut weigert om in de source code te kijken om een kleine wijziging aan te brengen zodat het probleem wat ze voor leggen op een forum opgelost is.Ik kan daar vele voorbeelden van geven. Ik heb eens iemand die al lang met frontpage werkte een stukje code gemaild dat hij met copy/paste in de code kon zetten.Meteen een mail terug waarom ik dat stuurde "er zit toch een knop in frontpage om dat in te voeren !". Iemand die in 2 jaar al 4 websites had gemaakt en bijhield waar van zelfs 2 tegen betaling,kwam ergens niet uit en vroeg om raad.Ik help hem dus en mail hem een stukje aangepaste code van zijn website (table)zodat hij zelf de rest kan aanpassen zodat hij het ook leert.Werd gewoon niet gebruikt omdat hij weigert in de code te kijken terwijl hij wel om hulp vraagt.Op den duur een mail dat hij in 1 keer een code van een teller op de juiste plaats had gezet en het werkte nog ook !!!! Hele prestatie na 2 jaar webdesigning ! Neem ik mijn petje voor af ! Op onverklaarbare wijze verschenen de pagina's van hem waarvan de code kant noch wal raakte elke keer redelijk in een browser. Iemand met ook 2 jaar ervaring wilde een nieuwe pagina laten openen met een link,ik mail hem dat hij enkel target=_blank (ik heb de aanhalingstekens hier weggelaten)in de link moet zetten zodat het in 1 minuut opgelost is.Vervolgens met frontpage eerst 5 x de oude link verwijderen en opnieuw invoeren tot het per ongeluk lukt,hoe het lukte begreep hij niet. Of er nu een hardnekkig virus in dat frontpage zit dat velen zo dwars worden en gewoon weigeren om iets in de code te doen terwijl ze zelf weten dat het niet anders kan omdat het met de knoppen van frontpage niet opgelost kan worden weet ik niet.Het lijkt er wel op in elk geval.Wel om raad vragen,maar toch niet toegeven dat een ander het beter weet dan zij met frontpage,dat snap ik dus niet. En daarom mag ik heel dat programma frontpage niet.Ik vind er maar 1 goede optie in zitten en dat is uninstall. Groeten uit de tropen.
Link naar reactie
[quote:e21edebf28] Op 07-04-2002 6:38 schreef smeenk: [quote:e21edebf28] Op 07-04-2002 5:17 schreef CobraPH: ................... [/quote:e21edebf28] En dan is er nog niet eens gesproken over de enorme hoeveelheid schijfruimte die je voor de installatie van Frontpage nodig hebt :grin: :grin: :grin: [/quote:e21edebf28] Dat kan Smeenk,ik meen me te herinneren dat iemand mij eens mailde dat de volledige versie van Frontpage 4 iets van 23 mb is.Ik kijk net in mijn verzameling editors,1stPage2000 die gratis en goed is voor beginners en gevorderde,is maar iets van 5 mb groot,Hotdog v6 die toch wel tot de top gerekend mag worden is iets van 12 mb groot,Macromedia Alliare Homesite 4.5.1 die bijna hetzelfde is van uiterlijk,maar zelfs nog iets uitgebreider, is iets van 13 mb.Inderdaad een flink verschil,heb je gelijk in Smeenk. Wat ik destijds had met de beperkte versie van frontpage 4 (office) was het volgende,ik installeer het en krijg niks in de code ingevoerd omdat de knoppen niet oplichtten,kom ik erachter dat je het in de resultaatpagina moet gooien en de code naar die positie word aangemaakt.Meteen op uninstall gedrukt en weg ermee. Wat ik zei over de website van dit topic klopt niet helemaal,ik heb nog even gekeken en na zuivering blijft er denk ik maar iets van 10-20% over van de code die er nu in staat.En geen 2/3 zoals ik eerder meldde. Groeten uit de tropen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...