Ga naar inhoud

een website met flash, en wat nog meer help mij kiezen.


Aanbevolen berichten

hallo beste mensen. ik ben net begonnen met flash en ik wil nog veel en veel meer leren, alleen er zijn zoveel programma's om websites mee te maken ik weet niet waar ik het beste kan beginnen. het punt is namenlijk ik wil voor me werk een website maken. ik werk in een electronica/pc zaak en me baas heeft me om een website te maken voor de zaak, hij weet dat ik nog moet beginnen met veel leren en ik heb van nu tot en met de hele zomdervakantie de tijd. hij wil natuurlijk een mooie site (flash lijkt me het mooiste daarvoor niet? ) maar er moet nog meeer komen. hij weet weinig tot niks van websites en wil niet met ftp prgramma's enzo dingen gaan uploaden voor de site, daar heeft hij ook de tijd niet voor. daarom moet ik iets bedenken waarmee hij gewoon een plaatje van bv een wasmachine kan pakken en deze aanklikken en voila, hij staat op de site. ook wil hij bv prijslijsten kunnen wijzigen, en dan klik en voila het staat op de site. kan iemand mij misschien de juiste richting in werpen? moet ik hiervoor gaan programmeren (ben begonnen met microsoft visual 6 c++...), of kan ik hiervoor iets bestaands gebruiken? moet ik hiervoor databases creeren ofzo? dus om concreet te blijven, hoe doe ik dit! met bv dreamweaver, samen met ultradev ofzo? ik wil dus weten welke programma's en of talen ik mij eigen moet maken om dit te kunnen maken. dank! han
Link naar reactie
Wow, wow, wow, dat moet nogal wat worden. Vraag 1) Ben je wel al bekend met HTML? Mijn tip, zorg dat je dat eerst onder de knie hebt. Vraag 2) Bezit jouw baas een eigen server? Besef wel dat als je met [i:7c44424403]eigen[/i:7c44424403] database's en/of scripts wilt gaan werken dat er niet veel (zelfs betaalde) providers zijn die jou serverruimte verschaffen waarop je je eigen proggies mag draaien. Ik denk dat je het beste kan beginnen met een mooie site te maken in HTML (die er in de diverse verschillende browsers goed uitziet), vervolgens hem verfraaien met Flash en in eerste instantie toch maar even te beginnen je baas uit te leggen hoe een ftp programma werkt. (Er zijn hele eenvoudige ftp-programma's die gewoon op drag&drop niveau werken). Grtz Grimmie
Link naar reactie
ik ben bekend met html. ten tweede gaat het mij niet zo zeer om de site, maaar ook om een heleboel dingen te leren. vandaar dat ik vraag wat je zou moeten weten om zo'n site te kunnen maken. er zijn zat tutorials in omloop en ik heb r al zat verzamelt. misschien cgi ofzo ook nodig? misschien denken jullie dat het een onmogelijke ambitie is, maar ik moet toch ergens beginnen en ik zou graag weten wat verder nog handig is om te leren vandaar deze vraag thnx! han
Link naar reactie
Voor dat ik hier echt serieus op in ga: 1. Je baas denkt dat het maken van een website simpel is. 2. Vrijwel niets kost. 3. En dat alles wat hij wil zomaar kan. 4. En dat iedereen dat zomaar kan maken. Als het antwoord 4 keer JA is, begin er dan niet aan. Scheelt de bezoekers van dit forum ook een hoop moeite. Is het antwoord 4 keer NEE, dan valt er wat te adviseren. Olaf
Link naar reactie
1. Je baas denkt dat het maken van een website simpel is. 2. Vrijwel niets kost. 3. En dat alles wat hij wil zomaar kan. 4. En dat iedereen dat zomaar kan maken. 1. Hij geeft mij van nu tot de zomer om te inventariseren, en dan de hele zomer vakantie om hem te maken. 2. dat wil zeggen dat ik de hele zomdervakantie voor word uitbetaald als ik er de hele zomer vakantie voor nodig heb. over de software, dat heb ik allemaal wel. 3. ik denk dat het zeker mogelijk is. er zijn immers zat bedirjven op het internet die een dergelijk systeem hebben. 4. ik weet weinig van programmeren maar heb wel betrekkelijk veel kennis van comuters. ik repareer bouw en onderhoud al1,5 jaar computers bij deze computerzaak. zo misschien beter? zou iemand toch zo vriendelijk mij aanwijzingen cq links of iets dergelijks te geven waar ik wat aan heb? ook al lukt het niet, ik wil het toch proberen. dan kunnen we op het eind altijd nog een simpelere oplossing bedenken, ik heb toch veel geleerd dan. groetjes, han.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...