Ga naar inhoud

'Scanlines' in Flash 5


Aanbevolen berichten

Ik ben met een webpage bezig en heb een logo met van die horizontale 'scanlines' erin. (Van die half transparante horizontale lijnen als je begrijpt wat ik bedoel) Het keuze menu op deze pagina wordt Flash 5 en daar wil ik van diezelfde scanlines gebruiken. Nu zijn de tekenmogelijkheden in Flash tamelijk beperkt, en iets van een patroon met horizontale lijnen, of zelfs maar een rastertje is niet te vinden. Het enige wat ik dus kan verzinnen is zelf dan maar een aantal horizontale lijnen boven elkaar te zetten. Maar ik krijg ze maar niet precies met precies gelijke intervallen van elkaar. Dus mijn vraag: iemand een tip? Ik zie ze wel eens vaker, Flash animaties met scanlines, en ik kan me niet voorstellen dat de maker handmatig los getekende lijntjes boven elkaar heeft zitten mikken. Dat moet handiger kunnen toch? Ik heb al geprobeerd iets dergelijks met Freehand te maken en dat dan te importeren in Flash (vector ondersteund vector zou je zeggen) maar Flash importeerd het als bitmap :sad: _________________ My name is Bond! Consumenten Bond! [ Dit bericht is bewerkt door: Gooly op 2002-04-10 13:29 ]
Link naar reactie
Als bitmap is sowieso een optie. Volgens mij kun je het ook wel als vector importeren vanuit freehand, maar daar werk ik niet mee. Ze gewoon zelf onder elkaar plakken, ze allemaal selecteren en dan in het align-tablet op het 2e knopje van links op de 2e rij klikken. Die met 2 horizontale streepjes, met een wit en een grijs vierkantje er doorheen. Gebruik dan wel hairlines als stroke-dikte. Met actionscript. Maak een movieclip, met daarin weer een movieclip dat bestaat uit 1 streepje en dan geef je de parent-movieclip ongeveer zo'n code: [code:1:9c7fafafa9] onClipEvent(load) { aantal_lijntjes = 100; // dôh interval = 5; // afstand tussen de lijntjes depth = 2; // de z-index y = streepMC._y // y positie van de streepMC clip, de clip met daarin het lijntje for(var i=0; i<aantal_lijntjes; i++) { streepMC.duplicateMovieClip('streep'+i,depth++); y += interval; eval('streep'+i)._y = y; } } [/code:1:9c7fafafa9] [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-10 13:40 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...