Ga naar inhoud

Draadloos internet ineens niet mogelijk?


Peggy24

Aanbevolen berichten

Ik kan ineens niet meer draadloos internetten. Heb vorige week Mint geïnstalleerd en toen kreeg ik als ik op het icoon van de gebroken kabel klikte een lijst met draadloos internet mogelijkheden. Draadloos stond op aan. Ik kon uit de lijst mijn eigen verbinding aanklikken en met mijn wachtwoord inloggen. Dat heeft een paar dagen gewerkt. Sinds gisteren kom ik niet meer online. Heb de Experia box al een paar keer uit gezet om te zien of e.e.a. weer op wilde starten. Helaas is dat niet gelukt. Als ik nu op het icoon met het kabeltje klik zie ik alleen dat ik bekabeld online ben. Het lukt me niet om als ik de kabel afsluit om het draadloos icoon van 0 op I te zetten. wat ik ook probeer. Via netwerkinstellingen zie ik dat mijn Experia box buiten bereik is. Ik zit er met mijn laptop vlak naast, dus dat kan het niet zijn. Ik zou toch verwachten dat ik hier of daar die lijst met netwerken binnen mijn bereik ergens zou zien. Niets zie ik. Wat is er fout gegaan? Instelling hier of daar niet goed? Maar hoe kan het dan dat dit zo maar ineens vanzelf veranderd wordt? Je moet toch ook de mogelijkheid hebben om van kabel naar draadloos te switchen? Hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem. Vriendelijke groet, Peggy
Link naar reactie
@Peggy Als je aan de instellingen van Linux Mint niets hebt veranderd, heb je misschien per ongeluk de Wifi-kaart uitgezet? Zie punt 2.3 van deze handleiding : https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet Linux Mint is gebouwd op Ubuntu, dus deze handleiding kan je gewoon volgen, al moet je zelf even op zoek naar de terminal: menu - etc. Tik ´iwconfig´ achter de cursor, enter. De terminal sluit je af door te klikken op het kruisje. Succes! Wat is het resultaat van het commando ´iwconfig´ zoals daar uitgelegd?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...