Ga naar inhoud

Android


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is geschreven voor ARM processors, die anders in elkaar zitten dan x86 cpu's in een pc. Intel werkt wel aan een versie die op x86 werkt, met name atom processors. Je kunt trouwens wel android virtueel op een pc draaien. Overigens is het de vraag of het zinvol is, er zijn genoeg goed bruikbare linux distributies beschikbaar voor de pc.
Link naar reactie
Android is ook bedoeld als OS voor smartphones en niet voor pc's. Het heeft gewoon niet genoeg functionaliteit om als OS voor een PC te dienen. En als het dan ook voor PC's komt wat moeten we dan met Windows, Mac OS X, Ubuntu en de zovelen andere besturingssystemen? Android is een prachtig besturingssysteem, ik gebruik het ook op mijn smartphone, maar ik vind het gewoon niet voor PC's.
Link naar reactie
[quote:915b9330fd="eduard33"][quote:915b9330fd="Benny2007"]Waarom is Android besturings systeem (nog)niet beschikbaar als OS voor notebooks en PC?[/quote:915b9330fd]Waarom niet even google intoetsen? http://computertotaal.nl/software/22121-android-x86-2-2.html[/quote:915b9330fd] Dit heb ik een paar weken terug op virtualbox gezet. Het werkte prima, maar zoals al gezegd, het is gemaakt voor touchscreens. Ze hebben er een cursor in gezet, waarmee je de normale vingerbewegingen moet uitvoeren. Dus scrollen door de muis ingedrukt te houden en omhoog te bewegen. Als je een beeldscherm hebt die touch ondersteund is het grappig om te proberen, maar anders is het alleen maar onhandig. Het is naar mijn mening ook niet genoeg om normaal mee te werken. Toen ik het een paar weken terug probeerde was er ook nog geen toegang tot de echte market, maar een market opgezet door de programmeurs met weinig tot geen aanbod.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...