Ga naar inhoud

Bestaand gastaccount alsnog een andere naam geven


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb op mijn pc beneden(Win7HomePremium) een extra gastaccount naast mijn eigen. Nou wou ik dat gastaccount de naam geven van mijn kleinzoon om zo mijn eigen account te beschermen. Nou is de afbeelding van die account wel gelukt dus hij weet dat hij die moet hebben,alleen ik wou hem dus een eigen naam geven. In de opties bij Configuratiescherm/Gebruikers/Mijn accountnaam wijzigen. Maar in 'een ander account beheren' zie ik maar twee opties: de gastaccount uitschakelen en de afbeelding wijzigen. Is het misschien zo dat ik dan bij de installatie al die gastaccount een naam moet geven? Of heeft het iets te maken met administrator-rechten? Of zit ik op een verkeerd spoor? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Je kunt ook een nieuw gebruikers (niet admin) account aanmaken met de juiste naam, dat lijkt me het simpelste. Over aanpassen van de huidige naam zegt Microsoft: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-security/how-to-change-user-name-in-windows-7-professional/d95ddaa7-4235-454e-83d6-77232207c7e2 Veel NL info: http://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccounts_windows7_afstellen.html
Link naar reactie
Dank voor jullie tips!! Ik heb alles es nagelezen en begreep uit de info dat je niet zonder meer je gastaccount kan hernoemen. Hoewel....uit die info ben ik op een idee gekomen: ik probeerde steeds via mijn eigen administrator-account het gastaccount te hernoemen. Dat lukte dus niet. Toen ben ik naar dat gastaccount gegaan en heb het daar geprobeerd. En daar lukte het wel. Het is niet helemaal gegaan zoals jullie voorstelden, maar het gastaccount is hernoemd en ik heb verder niets aan hoeven passen. Met het resultaat ben ik tevreden. Nogmaals hartelijk dank voor jullie tips!!! Groetenissen, Margreet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...