Ga naar inhoud

Dualboot maken met Windows 7


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb een vraagje: Ik heb boven een XP prof machine staan (32 bit uiteraard) en nou vroeg ik me af of het mogelijk is mijn Win 7 Home Edition daarbij op te zetten, probleem is wel: laatste is een 64 bit. Of dat ik eerst de 64 bit Windows 7Home Edition er op zet en daarnaast dan de 32 bit XP. Kwa schijfruimte heb ik daarop: C:\29 Gieg en op D:\ 82 Gieg Een geheugen van 1,00 Gieg Een CPU: AMD Athlon 64 3700+ Een videokaart:NVidia Geforce 6610 XL(120 Meg) Uh..ik weet niet precies wat de systeemeisen zijn dan.... Van de helpdesk van Microsoft heb ik begrepen dat ik mijn Windows 7 Home Edition op meer dan een pc kan gebruiken...alleen dat is dus een 64 bit.... Ik weet niet precies wat belangrijk is voor zo'n dual boot. Als het niet mogelijk is, dan is het niet anders...wou het alleen graag weten of het kon. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Okee, dus het maakt niet uit of het ene besturingssysteem 32 bit is en het andere 64 bit? Ik zou desnoods nog een bankje geheugen erbij kunnen laten plaatsen..moet ik ff kijken of het compatible is. Mocht ik weinig schijfruimte overhouden voor dingetjes als muziek e.d. dan kan ik dat nog kwijt op mn externe HDD. Bedankt voor je reactie Gerben!. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Uh..nog ff n vraagje Gerben: Je zegt dat de pc wat aan de lichte kant is, 1 gieg maar toch een Home Edition moet kunnen draaien. Betekent dat dat als er een zwaardere Windows 7 versie op kwam bijv de Ultimate, die meer kan, te zwaar zou worden voor 1 gieg? En maakt het ook nog uit wat voor geheugen er in zit? SDRAM of DDR? Dat staat nl bij mn geheugen, maar ik weet dus niet of dat DDR is of DDR1 of zoiets. Wel een heel verward verhaal maar ik ben gewoon nieuwsgierig... Groetenissen, Margreet
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb mn pc boven es bekeken kwa schijfruimte maar ik hou maar 29 Gieg over op C (waar XP dus op staat). Ik vrees dat dat niet genoeg is om Win 7 naast te zetten, of ik moet al helemaal van voren af aan beginnen met installeren van eerst win XP en dan Win 7. Daarbij kan ik ook opnieuw gaan partitioneren. Aangezien de mogelijkheid van partities groter of kleiner maken niet in XP zit, vraes ik dat ik dan opnieuw moet beginnen. Op mn D schijf heb ik nog 82 gieg over na mn 'backups' van de nodige belangrijke dingen. Mocht ik ook die ruimte nog nodig hebben kan ik mn bescheiden van D desnoods op mn externe HDD kwijt. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Gevonden, de bewuste topic, hihi. Uh...gaat nog steeds over de pc die ik boven heb. Kreeg vandaag een melding bij het laden van het buroblad van Win7: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Nu moet ik er wel bij vertellen dat hij al een tijdje bij het laden tot aan het buroblad van Win 7 niet in een keer doorlaadt naar het buroblad en dan blijft staan. Nee, als hij nog meerdere toepassingen laadt dan alleen het buroblad van Win 7 gaat het scherm aan, dan weer uit om vervolgens gelijk weer aan te gaan en in die tijd kan je zien hoever de vorderingen zijn van het laadproces. (wel een beetje ingewikkeld verhaal maar ik hoop dat jullie het begrijpen). Ik ben al bezig geweest een update voor de videokaart te zoeken, een update voor de monitor (een Acer al 1512) maar dat mocht niet baten. Ook heb ik er een gieg geheugen bij in gedaan. Heeft iemand van jullie misschien een tip waar ik het in zoeken moet verder? Alvast bedankt voor het meedenken. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Uh..weet niet precies wat je weten wilt maar ik heb: Moederbord: Moederbordnaam MSI K8N Neo4 Series (MS-7125) CHipset:nforce4(-Ultra) AMD HAMMER CPU: AMD Athlon 64,2200 Mhz(11x200)3700+ Geheugen: Dual DDR SDRAM (2048 MB) Videokaart: NVIDIA GeForce 6610 XL Netwerkkaart: NVIDIAnForce 10/100/1000 Mbps Ethernet (192.169.1.35) (het beeldscherm gaat ook elke keer op zwart als ik bijv. een USB stick er in doe)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...