Ga naar inhoud

OS X 10.5 installeren via Tiger


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben net de trotse bezitter van een PowerMac G5 geworden, maar ik wil graag upgraden van Tiger naar Leopard. Nu heb ik de installatiebestanden niet op dvd, maar in een .dmg bestand. Als ik dat open gaat alles nog steeds goed, ik druk op herstart, maar daarna word Tiger weer gewoon opgestart. Volgens de handleiding moet ik dan tijdens het opstarten op "c" drukken, maar ook dat werkt niet. Verder heb ik geprobeerd om via systeemvoorkeuren --> opstartschijf voor de DVD (virtueel dan) te kiezen, maar ook dan blijft Tiger opstarten. Ik heb al deze dingen geprobeerd met een de .drm op een USB-stick, op mijn bureaublad in een map en op de tweede schijf. WAT MOET IK NU DOEN??? Alvast heel erg bedankt!!! Dinges
Link naar reactie
Ik beantwoord even m'n eigen vraag, voor het geval dat er nog iemand is die dit zoekt, er staat niet zoveel over op het interweb... Dus: hoe krijg je OS X (welke versie dan ook) op een enkellaags dvd? Stap 1: Zorg ervoor dat je een .dmg bestand van OS X hebt Stap 2: open Schijfhulpprogramma Stap 3: maak een 8,0 GB bestand beperkte schijfruimte aan. Stap 4: Herstel de installatieDVD in het bestand van 8,0GB Stap 5: Open het bestand, zodat je hem als schijf te zien krijgt. Stap 6: Verwijder alle onderdelen waarmee je zonder kunt. Dus Printers (1,8GB) xCode tools/andere optionele software (168MB) Alle talen waaruit je kunt kiezen om ze niet te pakken, bij mij Russisch, Braziliaans Portugees, Pools en Portugees. De instructies (.pdf) (+/- 100MB) Extra lettertypen (maar 11,3 MB) Dit net zo lang totdat je minder dan 4,5 GB gebruikt. Stap 7: Als je alles wat je wilt verwijderen hebt verwijdert, maak je de prullenbak leeg en verwijder je je schijfje (je bewaart de .sparsimage) Stap 8: Maak een nieuwe schijfkopie van 1 dvd(4,7GB groot) en noem hem install/boot ofzo. iets duidelijks Stap 9: Herstel het eerste bestand (.sparseimage) naar de dvd. Stap 10: Brand de dvd Stap 11: Start de computer opnieuw op, en houd daarbij "c" ingedrukt. Stap 12: Wacht lang (vaak meer dan 15 min, totdat de installatiedvd is opgestart) Stap 13: Volg alle stappen van het installatieproces, en klik op "aangepaste installatie" Stap 14: Deselecteer alle onderdelen die je hebt verwijdert uit de dvd (behalve instructies en extra software als xCode tools, die staan er al niet bij). Stap 15: Installeer OS X, en sla de consistentiecontrole NIET over! Stap 16: Enjoy. Alles dat je niet hebt geinstalleerd kun je nu alsnog installeren vanaf je originele .dmg (voor zover je dat wilt natuurlijk) Done.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...