Ga naar inhoud

MacOS 8.6, netwerkkaart en internet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik twijfel waar deze precies thuishoort. Ik begin maar eens hier. Ik heb een Apple Performa 6400/200 thuis staan. Deze maakt gebruik van MacOS 8.6. Hierin zat een Intel Pro 100 PCI netwerkkaart. Zover ik heb kunnen nagaan doet MacOS daar niets mee. Ik kan verder ook niks instellen mbt tot die netwerkkaart. Als ik rondkijk op internet, dan zou er wel een netwerkkaart in kunnen en zou het systeem ook via TCP/IP moeten kunnen werken. Alleen bestandsuitwisseling via Windows, dat zou niet werken. Welke netwerkkaart zou wel bruikbaar kunnen zijn? Of gaat internet met geen enkele netwerkkaart werken?
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Een gewone PCI-kaart kan fysiek in veel Mac-modellen geïnstalleerd worden zonder problemen. Probleem is echter de software. Er zijn slechts enkele PCI-netwerkkaarten met Mac OS drivers. Netwerkkaarten die officiëel Mac OS ondersteunen, zijn zeer duur. Sommige RealTek kaartjes hebben Mac OS drivers. Die kaartjes zijn spotgoedkoop. Check de website van RealTek.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...