Ga naar inhoud

is video en foto bewerken , mac of pc


Aanbevolen berichten

hallo, op het ogenblik draait alles goed op mijn pc . video en foto bewerken. nou lees ik vaak dat het op een mac veel sneller simpeler enz is, ik sta op het punt om eventueel een laptop erbij te nemen , dat zou dan een mac moeten worden, als ik dan weg ga heb ik een laptop en thuis draait ie als desktop. huidige pc is een vista machine. ik hoop dat iemand met allebei ervaring heeft. alvast bedankt nollie
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik zeg meteen een Mac! Al is het alleen al omdat je op je mac met de STANDAARD programma's je muziek kan editen, je video's en je dvd menu. De video bewerking is ver zijn tijd vooruit. Imovie is prachtig en snel. Zoek op de apple website maar eens op Ilife en Imovie. Daar staan hele duidelijke en fijne filmpjes met heldere uitleg die laten zien hoeveel beter het op een Mac werkt. *Ervaren gebruiker op zowel een PC als op een Mac
Link naar reactie
  • 3 weken later...
In mac wordt een hoop software bijgeleverd maar dat is met Windows niet anders. In windows is de "movie maker". volgens mij wel maar HD is een prof kwaliteit en daarvoor is imovie en of movie maker niet geschikt. Voor zowel Mac als Windows is er Adobe Premiere, een zeer goede editor. Deze maakt deel uit van Creative Suite en daar zit ook Photoshop in, slechts 2000 dollar.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Slechts 2000 dollar... Je hebt voor je mac Final Cut Studio. Kost 1200 en is qua video bewerking completer dan Creative Master Suite CS4. Vooral het programma Color is een grote verbetering. Nadeel van FCS is dat er inderdaad geen Photoshop en Illustrator bijzit. FCS is ook gemaakt door apple, voor mac. Het is daardoor betrouwbaarder dan Adobe, welke bij mij zeer frequent weg valt als ik zware 3D dingen ga maken in After Effects. Imovie werkt overigens wel met Full HD. Ik, video editor, vind dat mac sowieso beter is voor video editing. En als je met HD gaat werken vergeet dan niet dat alleen macs Apple ProRes 422 codec gebruiken ^^... machtige codec.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...