Ga naar inhoud

Wat is de rooter passwd voor Linux Mint?


Aanbevolen berichten

Bij het installeren geef ik een user password, maar er wordt niet om een rooter passwd in te stellen. Om 'update manager' toe te passen heb ik de rooter passwd nodig. Als mijn computer op 'standby' gaat, kan ik niet inloggen, want mijn password is onjuist. Ik vermoed dat het om de rooter password gaat. Ik kan slechts inloggen door voor een ander user te kiezen. Indien ik bij de terminal ingeef: 'sudo passwd': '[sudo] password for maanvol: ' Mijn user password, wordt niet aanvaard.
Link naar reactie
Ik begrijp het probleem: tijdens de installatie van Linux, heb ik per abuis het Belgische toetsenbord genomen. Na de installatie heb ik voor het Amerikaanse systeem gekozen, maar de verandering blijkt slechts voor een deel te zijn: Bij een 'gewone gebruiker' is bij het wachtwoordinvoer een 'a' een 'a', maar bij het invoeren van het rootwachtwoord wordt een 'a' opeens een 'v'! Omdat dit bij het opgegeven van het wachtwoord niet zichtbaar is, is het probleem moeilijk in te zien.Met 'Ctrl-Alt-F1' heb ik het probleem kunnen begrijpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...